دلیلی برای عدم پاسخگویی از سوی ایران دربارهٔ زمان برگزاری نشست ۱+۵ وجود ندارد/ادعای فرانسه به دلیل بحران اقتصادی است

۲۲م دیماه ،

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای فرانسه مبنی بر درخواست از ایران برای پاسخگویی به زمان مذاکرات از سوی ایران به دلیل فشارهای اقتصادی است که به فرانسه وارد می‌شود و می‌خواهد به هر واسطه‌ای از این بحران خارج شود.

سیدباقر حسینی نماینده زابل، زهک و هیرمند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در خصوص ادعای مقامات فرانسه مبنی بر پاسخگویی ایران دربارهٔ زمان و مکان برگزاری مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: این ادعای دولت فرانسه از جهات مختلف قابل بررسی است،آنها می‌خواهند به نوعی اعلام کنند که برای مذاکرات مشکلی ندارند و کوتاهی در روند مذاکرات متوجه ایران است و خود را مشتاق و طرفدار مذاکره و نتیجه‌گیری در این خصوص نشان می‌دهند.

وی افزود: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این مسئله و پیامدهای آن نگاه کنیم،اروپا از تحریم‌های اتخاذ شده علیه ایران سودی نمی‌برد و تنها منفعت سیاسی آن متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است،نباید فراموش کرد که اروپا با توجه به مشکلات اقتصادی که دارد در تنگنا قرار گرفته است.

حسینی تصریح کرد: ادعای فرانسه مبنی بر درخواست از ایران برای پاسخگویی به زمان مذاکرات از سوی ایران به دلیل فشارهای اقتصادی است که به فرانسه وارد می‌شود و می‌خواهد به هر واسطه‌ای از این بحران خارج شود.

 دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطر‌نشان کرد: ایران همواره به دنبال این بوده که با شفاف سازی مواضع خود از سوءاستفاده دشمنان پیشگیری کند پس دلیلی ندارد که ایران بخواهد از پاسخ در مورد زمان و مکان برگزاری نشست آتی با ۱+۵ امتناع بورزد.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.