دمشق پاکسازی شد

جام جم آنلاین: نیروهای ارتش سوریه ضمن پاکسازی همه محله‌های دمشق به تعقیب افراد مسلح در دیگر شهرها و مناطق این کشور ادامه می دهند.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، منابع نظامی سوریه از سیطره کامل ارتش این کشور بر محله های مختلف دمشق به دنبال پاکسازی محله التضامن از تروریست ها خبر دادند و اوضاع پایتخت را آرام توصیف  کردند.

منابع نظامی افزودند؛پس از پایان عملیات نظامی در محله التضامن افراد مسلح دیگر در محله های دمشق حضور ندارند و حضور آنها به تعداد اندکی محدود می شود که بین محله های مختلف جا به جا می شوند.

در همین حال شبکه تلویزیونی سوریه از درگیری نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح تروریست در منطقه القصیر در حمص خبر داد و افزود:نیروهای ارتش در این درگیری ها شماری از تروریست ها را به قتل رساندند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز از درگیری بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در محله های صلاح الدین و الحمدانیه در اطراف دمشق خبر داد.

یک مقام امنیتی بلندپایه سوری نیز اعلام کرد:عملیات حلب هنوز آغاز نشده است و گلوله باران های کنونی صرفا مقدمه‌ای برای عملیات گسترده در این شهر است.

وی با اشاره به این که ارسال تجهیزات نظامی به حلب همچنان ادامه دارد افزود:دست کم بیست هزار نظامی به این شهر اعزام شده‌اند.
 
از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه با یورش به یکی از مخفیگاه های افراد مسلح در حمص مقادیر زیادی مواد سمی و تجهیزات انفجار از راه دور و صدها بمب و تجهیزات نظامی دیگر کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی سوریه همچنین یک خودرو را در یکی از گاراژهای دمشق کشف کردند که مقادیری سلاح مختلف ، مقادیر فراوانی مهمات ، بمب ، ریموت های انفجار بمب از راه دور ، لباس های فرم و چند عدد تجهیزات ارتباطی پیشرفته در آن جاسازی شده بود.

پرس تی وی نیز در گزارشی اعلام کرد : در پی درگیری های شب گذشته نیروهای دولتی و شورشیان سوریه در شهر حلب در شمال این کشور روز یکشنبه آرامش نسبی در شهر برقرار شده است.

نیروهای دولتی سوریه اینک کنترل کامل چندین محله از جمله صلاح الدین را در دست گرفته اند.

این محله شب گذشته صحنه درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و شورشیان بود.
نیروهای دولتی سوریه می گویند تعداد زیادی از جنگجویان از جمله اتباع خارجی را در محله صلاح الدین به اسارت درآورده اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.