دوره پائیزه کلاسهای آموزش زبان فارسی در آنکارا آغاز شد

آنکارا / واحد مرکزی خبر / فرهنگی گزارش تصویری دارد

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی با ثبت نام ۲۰۰ نفر از علاقه مندان به ادبیات فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا آغاز شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ؛ ابوالحسن منفرد رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه در مراسم آغاز دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا در گرامیداشت سالروز حافظ گفت : این شاعر ایرانی ، اعتبار زبان فارسی بشمار می رود.
منفرد با اشاره به وجود زبانهای بسیار در جهان گفت : زبان های مختلف دارای ویژگی های خاص هستند به عنوان مثال از زبان آلمانی به عنوان زبان فلسفه و از زبان ترکی آذری به عنوان زبان سوز و گداز نام برده می شود ، اما زبان فارسی دارای ویژگی های بسیاری از جمله شعر ، موسیقی و آهنگ است که در اشعار حافظ به خوبی دیده می شود.
رایزن فرهنگی ایران در ترکیه گفت : زبان فارسی دارای شاخص های دیگری از جمله معرفت، عشق ، عرفان ، رمز و کنایه است و بسیاری از شاعران غیر ایرانی از جمله اقبال لاهوری نیز به زبان فارسی شعر سروده اند.
مهدی هادی مسئول مرکز آموزش زبان فارسی در آنکارا گزارشی از عملکرد این مرکز به حاضران ارائه کرد و سپس برخی از دانشجویان ترک به زبان فارسی ، اشعاری از حافظ را خواندند.
در این مراسم اعلام شد که ۲۲ تن از دانشجویان زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی ایران درترکیه برای آشنایی با فرهنگ و مردم کشورمان ، هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد و از شهرهای مختلف دیدن می کنند.
در این مراسم ، دو تن از کارشناسان مناطق دیدنی استان فارس و تاریخ خوشنویسی در کشورمان را تشریح کرد.
۲۸۶


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.