دولت باید حامی برنج کاران باشد/ واردات بی‌رویه ضربه به خودکفایی داخلی

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: دولت باید برای حفظ سرمایه‌های داخلی و جلوگیری از خروج ارز از کشورمان حامی برنج کاران باشد.

علی ایرانپور نماینده مردم اصفهان و مبارکه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از واردات بی‌رویه برنج از خارج کشور گفت: برنج از محصولات کشاورزی است که نقش به‌سزایی در اقتصاد جامعه و همچنین مهمترین کالای سبد خانوار ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، واردات بی رویه برنج را ضربه به خودکفایی داخلی دانست و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در شرایطی به سر می‌برد که باید وابستگی به غرب را کم کند و تحریم‌های پیش روی کشورمان را با حمایت از تولید داخلی پشت سر بگذارد.

نماینده مردم اصفهان و مبارکه خودکفایی در تولید و تامین محصولات کشاورزی و برنج را وابسته به حمایت دولت دانسته و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید جدی‌تر از گذشته از بخش کشاورزی حمایت کند و امکانات و تسهیلات لازم برای برنج‌کاران را در اختیارشان قرار دهد تا وابسته به محصولات نا‌مرغوب خارجی نشویم.

ایرانپور از نیروی بالقوه زمین‌های کشاورزی ایران برای برنج‌کاری گفت و خاطر نشان کرد: استان خوزستان و بخش‌هایی از اصفهان جایگاه مناسبی برای کشت برنج هستند که متاسفانه این سرمایه‌های داخلی نادیده گرفته می‌شوند بنابراین با واردات برنج از تولید‌کننده داخلی حمایت نشده و سرمایه‌های داخلی نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.