دو سالن سینمایی دستاورد جشنواره فیلم دنا

چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای فیلم دنا با برگزاری خود در استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج را صاحب ۲ سالن سینمایی کرد.

امین کمالوندی دبیر جشنواره فیلم دنا در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه ای دنا برای نخستین بار در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است که خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در سینمای منطقه رخ داده است.

وی افزود: جشنواره با اجرای موسیقی محلی و آئینی کار خود را آغاز کرد و در روز اول از خسرو حیدری مدرس جوان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر به عمل آمد و همچنین در نگارخانه یاران واقع در مجتمع فرهنگی هنری یاسوج نمایشگاه عکسی برای عکاسان افتتاح شد که در نمایشگاه ۳۲ قطعه عکس به بخش مسابقه راه یافته و در سالن شماره ۲ نیز ۳۲ قطعه عکس دیگر از مجموع عکاسان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

دبیر جشنواره همچنین به اکران ۵ فیلم در طول روز اشاره کرد و گفت: در روزهای برپایی جشنواره ۵ سانس متوالی فیلم اکران شده که جلسات نقد و بررسی آن ها به صورت جمعی با حضور علی علائی صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برپایی کارگاه فیلمنامه نویسی در بخش جنبی جشنواره خبر داد و اظهار داشت: طی دو روز کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور منوچهر اکبرلو در جشنواره برگزار شد که حضور داود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ما در این جشنواره نشان از اهمیت جشنواره و مورد توجه بودن آن برای هنرمندان دارد.

کمالوندی همچنین به برپایی تور عکاسی در روستای تاریخی کریک اشاره کرد و گفت: امروز نیز تور عکاسی با حضور استاد اسماعیل عباسی در روستای کریک از توابع دنا داشتیم که با استقبال بسیار خوب علاقمندان روبرو شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه و بویراحمد به افتتاح دو سالن سینمایی در این استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره برای اولین بار در این استان برپا شد که در نهایت مردم این استان صاحب دو سالن سینمایی شدند که این موضوع از ویژگی های بارز این جشنواره است.

وی به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: برپایی جشنواره های مختلف در استان های کشور شور و نشاطی در استان ها بوجود می آورد که نشان از  علاقه مردم به هنر و فرهنگ در گوشه کنار کشور دارد.

دبیر جشنواراه فیلم دنا به اختتامیه این فیلم اشاره کرد و افزود: پنج شنبه ۲۲ تیر آئین اختتامیه با حضور جواد شمقدری معاون فرهنگی، هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین جمعی از مدیران و مسئولان و داوران بخش های سه گانه برگزیدگان جشنواره را با دادن ۱۳ تندیس معرفی کرده و با ضیافت شام به کار خود پایان می دهد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.