دو کشور با افزایش سطح همکاری ها باید در جهت منافع اقتصاد ملت های خود گام بردارند

معاون اول رئیس جمهور در دیدار رئیس جمهورتانزانیا:

رحیمی اظهار امیدواری کرد گسترش سطح همکاری‌ها در بخش‌های کشاورزی، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری‌های منجر به تقویت روابط میان دو کشور شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی در جریان سفر به کشور تانزانیا بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار در دیدار مریشو جاکایا کی‌کوته با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم است با انعقاد موافقتنامه‌ها و یادداشت‌های همکاری در زمینه‌های مختلف روابط خود با کشور تانزانیا را به نقطه اوج برساند، تاکید کرد: دو کشور باید افزایش سطح همکاری در راستای منافع اقتصاد ملت های خود گام بردارند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه ارتباط با کشورهای آفریقایی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود:‌ ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به کشورهای آفریقایی به‌ویژه تانزانیا دارد.

رحیمی تصریح کرد: گسترش همکاری‌های ایران و تانزانیا می‌تواند گام مؤثری در جهت تقویت اقتصاد تانزانیا باشد.

مریشو جاکایا کی‌کوته رییس‌جمهور تانزانیا نیز در این دیدار به دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های متعدد در زمینه‌های مختلف و موفقیت در مقابله با تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: ایران و تانزانیا، سابقه و تاریخچه دیرپایی در روابط با یکدیگر دارند و از روابط صمیمانه و استواری برخوردار هستند.

مریشو جاکایا همچنین از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشورهای جهان سوم به‌ویژه کشورهای آفریقایی قدردانی کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.