دیدار پادشاه بحرین با اولاند

جام جم آنلاین: رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته در سکوت کامل خبری میزبان پادشاه بحرین در کاخ ریاست جمهوری الیزه بود.

روزنامه فرانسوی “فیگارو”،خبر داد: “فرانسوآ اولاند” رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته میزبان “حمد بن عیسی آل خلیفه” پادشاه بحرین در کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) بود؛ دیداری که به نوشته فیگارو در بی‌اطلاعی کامل خبری صورت گرفته بود.

اما “Nadège Puljak” خبرنگار خبرگزاری فرانسه علیرغم سکوت کامل خبری اقدام به انتشار عکسی از “فرانسوآ اولاند” رئیس‌جمهور فرانسه و “حمد بن عیسی آل خلیفه” پادشاه بحرین در حیاط کاخ الیزه در سایت اجتماعی “توییتر” کرد.

بر اساس اعلام فیگارو، سفر پادشاه بحرین به فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که وی متهم به سرکوب خونین تظاهرات‌کنندگان در این کشور ثروتمند حاشیه خلیج [فارس] است.

بنا بر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، از زمان آغاز اعتراضات مردمی در بحرین در ماه مارس ۲۰۱۱، حدود ۶۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.

هفته گذشته “نبیل رجب” یک مخالف رژیم بحرین به دلیل انتشار مطلبی انتقادی از “شیخ خلیفه” نخست‌وزیر این کشور در سایت توییتر در ماه ژوئن گذشته، به ۳ ماه حبس محکوم شد.

فرانسه در سپتامبر سال ۲۰۰۹ از رژیم بحرین خواسته بود که حقوق افراد دربند و تحت بازداشت را رعایت کند و بر اهمیت این موضوع تأکید کرده بود.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.