دیشب قیمت نارنگی در تلویزیون سانسور شد !

دیشب قیمت نارنگی در تلویزیون سانسور شد !

شبکه دو سیما جمعه شب به هنگام پخش فیلم ‘بگذار زندگی کنم’، دیالوگی را در آن قیمت نارنگی در سال ۱۳۶۵ اعلام شده بود، حذف کرد.

به نقل از عصرایران، در صحنه مربوط به این دیالوگ پس از خروج فخری خوروش (همسایه) از منزل مادری افسانه بایگان (زن اصلی فیلم)، مهین شهابی (مادرزن) با ذکر قیمت نارنگی گله می کند که نارنگی گران اما پوست کندنش آسان است.این فیلم یکی از پرفروشترین فیلمهای دهه شصت و نخستین حضور سینمایی مهدی هاشمی پس از بازی در سریال “سلطان و شبان” بود. وی پیش از آن در فیلم “مرگ یزد گرد” بهرام بیضایی” ایفای نقش کرده بود.
افسانه بایگان، زنده یاد مهین شهابی، شادروان احمد قدکچیان، محبوبه بیات، زنده یاد مهری ودادیان، شادروان کیومرث ملک مطیعی، فخری خوروش و زنده یاد پروین سلیمانی از دیگران بازیگران این فیلم بودند.
خلاصه داستان فیلم: مردی با داشتن دو فرزند همسرش را طلاق می دهد. او در شرکتی کارمند حسابداری بوده و اکنون بیکار شده است. مرد با فرزندان خردسالش به خانه مادر خود می رود. زن نیز به منزل پدری می رود. زن خود را با کار خیاطی سرگرم می کند، اما هیچ یک از زندگی جدید و وضع خود راضی نیستند. آن دو پس از مدتی از اقدام عجولانه خود پشیمان می شوند و با وساطت زن و شوهری که در همسایگی آن ها زندگی می کنند و با کمک برادر کوچک زن از نو پیوند زناشویی می بندند.

tags

,افسانه بایگان, تورم در ایران, در مورد افزایش قیمت, درباره افسانه بایگان, درباره سانسور, درباره فیلمهای مهدی هاشمی, سانسور در صدا و سیما, سانسور سینما, عکس مهدی هاشمی, فیلم ایرانی, فیلم بگذار زندگی کنم, فیلم شناسی مهین شهابی, فیلم قدیمی ایرانی, فیلم مهدی هاشمی, فیلمهای افسانه بایگان, قیمت نارنگی, قیمت نارنگی در ایران, مهدی هاشمی, مهین شهابی, گرانی در ایران

تاریخ ۲۴ تیر      

تعداد بازدید ۲۶      

موضوعاتاخبار اقتصادی,اخبار روز ایران و جهان,اخبار فرهنگی,اخبار گوناگون

     



منتظر نظر شما هستیم !


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.