رئیس‌جمهور در جلسه‌ای خصوصی وعده پیگیری اصلاح جدول ۱۲ را داد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح اصلاح جدول ۱۲، گفت:‌ شخص رئیس جمهور در جلسه خصوصی وعده پیگیری جدول ۱۲ را به من دادو گفت که شخصا این موضوع را کنترل کرده و اجازه نخواهم داد یک ریال جابه‌جا شود.

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به فضاسازی تبلیغاتی برخی رسانه‌ها در خصوص طرح اصلاح جدول ۱۲ گفت: اظهارنظر و تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه منتسب به دولت که تلاش برای اصلاح این جدول را، بدعت گذاری می‌داند قطعا مورد وثوق رئیس جمهور نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: شخص رئیس جمهور در جلسه خصوصی وعده پیگیری جدول ۱۲ را به من دادند و گفتند که شخصا این موضوع را کنترل کرده و اجازه نخواهم داد یک ریال جابجا شود.

طراح طرح اصلاح جدول ۱۲ که فوریت آن به تصویب مجلس رسید، اظهار داشت: توقع داریم این طرح اصلاح جدول ۱۲ حتی اگر در مجلس به هر دلیلی تصویب نشد، طبق گفته رئیس جمهور توسط خود دولت اصلاح شود.

کوچک‌زاده با بیان اینکه نمی‌دانم چرا روزنامه ایران اسم این کار را بدعت گذاری می‌نامد؟، گفت: اگر این گزارش با موافقت رئیس جمهور منتشر شده باشد جای تاسف دارد چرا که ما رئیس جمهور را به عنوان مدافع بیت المال می‌شناسیم.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در جدول ۱۲ برای برخی موسسات و نهادها بودجه ای از بیت‌المال در نظر گرفته شده که یا وجود خارجی ندارند یا صلاحیت دریافت، و اگر موسسه‌ای نیز مستحق دریافت کمک است معلوم نیست به چه صورتی هزینه می‌کند چرا که نظارتی روی این مسئله نیست.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: معتقدم در شرایط اقتصادی فعلی پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان به برخی موسسات منطقی نبوده و باید به بخش‌هایی که به بهبود شرایط فعلی کشور کمک می‌کنند این بودجه اختصاص داده شود.

گفتنی است؛ جدول ۱۲ جدولی است در قانون بودجه سالانه کشور که براساس آن برای برخی شرکت‌ها،‌ موسسات و نهادها و افراد حقیقی و حقوقی بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود که هیچگونه نظارتی از طرف مجلس بر نحوه دخل و خرج و هزینه آن اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.