رئیس سازمان خصوصی سازی: پرسپولیس و استقلال را قبل از پایان لیگ برتر به مالکان جدید واگذار می کنیم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – محمود گودرزی صبح امروز به همراه هیات همراه امروز در نشستی با طیب نیا وزیر اقتصاد آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، این جلسه با حضوردکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ، امیر رضا خادم معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، طاهری رئیس صندول اعتباری حمایت از قهرمانان ، پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و صالح آبادی رئیس سازمان بورس ، محمد متین رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اقتصاد و امور دارایی و مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در محل وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد.
در این نشست دکتر گودرزی با بیان این مطلب که این دو باشگاه سرمایه مردم هستند گفت: باید با برنامه ای مشخص و و مطمئن کار واگذاری آنها صورت گیرد وزیر ورزش و جوانان افزود: باید با همه دستگاه های متولی خصوصی سازی هماهنگ شویم و از امروز کار واگذاری این باشگاه ها را به صورت جدی تر دنبال کنیم.
خادم معاون وزیر ورزش و جوانان و نماینده تام الاختیار این وزارتخانه در خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس در این جلسه گفت: تاکید دکتر گودرزی به عنوان مقام عالی ورزش کشور اعمال قانون است. ما دوست داریم این کار را به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار کنیم.او یشنهاد داد تا قبل از پایان سال ۹۲ پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده یا هر روش دیگری که صلاح است قیمت گذاری شوند خادم گفت: این دو باشگاه ویترین عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش هستند و نباید ضعیف شوند.
خادم اضافه کرد : مطلب مهم در این زمان هم طلب کادر فنی و بازیکنان است که هم برای این فصل و هم برای فصل اینده باید برای آن کاری کرد تا مشکلی در روند حرکتی این دوباشگاه در لیگ برنر بوجود نیاید و اسباب نگرانی هوادران را فراهم نکند.
پور حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که از انجام این کارنگرانی نداریم گفت: فوتبال کشور در استقلال و پرسپولیس خلاصه نمی شود و اگر به بخش خصوصی واگذار شوند هیچ اتفاقی نمی افتد.
او با گفتن این مطلب که بر اساس قوانین این دو باشگاه نمی توانند وارد بورس شوند اما واگذاری آن ها به بخش خصوصی مشکلی ندارد افزود: این کار در اولین جلسه هیأت واگذاری که احتمالا هفته آینده خواهد بود در دستور کار است و سازو کار آن را معلوم می‌کنیم.
او خاطر نشان کرد: قیمت گذاری برند این دو باشگاه به گونه ای صورت می گیرد که بیشتر از بدهی های آن ها باشد و در این زمینه صورت های مالی از دو با شگاه اخذ شده است و افرادی هستند که چند برابر بدهی های این دو باشگاه سرمایه دارند رئیس سازمان خصوصی سازی ابراز امیدواری کرد استقلال و پرسپولیس ۶۰ تا ۱۰۰ در صد بالای قیمت پایه به فروش برسد.
پور حسینی با بیان این مطلب که همه کارها برای واگذاری این دو باشگاه باید قبل از ۲۱ فروردین ۹۳ انجام شود گفت: روز مزایده قبل از پایان سال ۹۲ خواهد بودو تا قبل از پایان لیگ برتر استقلال و پرسپولیس را به مالکان جدید واگذار می‌کنیم.
او ادامه داد: اگر تعهد از خریداران بگیریم تا حدودی نگرانی ها برطرف می شود. یکی این که در فاصله زمانی ۵ سال باید شرکت را وارد بورس کند. می توان تعهدات دیگری هم در نظر گرفت.
در ادامه این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با گفتن این جمله که باید در این زمینه با احتیاط و با برنامه عمل کرد، اظهار داشت: باید بررسی شود که آیا این دو باشگاه از جنس فعالیت های اقتصادی و قابل واگذاری از نظر اصل ۴۴ قانون اساسی هستند؟ و یا اگر پس از واگذاری نتایج خوبی گرفته نشود تبعات آن چیست؟
دکتر طیب نیا با بیان این که هیچ واگذاری تا این اندازه حساسیت مردم را در پی نداشته و ندارد گفت: باید دید خریدار کیست و هدفش از این خرید چیست؟ بنا براین باید اهلیت خریدار دقیقا مورد بررسی قرار گیرد تا پیامد های آن متوجه دولت نشود.
وزیر امور اقتصادی و داری در ادامه نحوه اعمال نظارت و کنترل بعد از واگذاری را مهم دانست و افزود: در این خصوص باید از تمام ظرفیت های نظارتی کشور استفاده شود.
وزیر ورزش و جوانان هم در این جلسه گفت: در هرصورت حتی پس از واگذاری این دو باشگاه بازهم ما از جایگاه نقش حاکمیتی حامی آنها خواهیم بود و نظارت ما ادامه دارد.
عبدالحمید احمدی هم در این جلسه یادآور شد: در زمینه خصوصی سازی این دو باشگاه حساسیت ها هم از سوی مردم هم ورزشکاران و هم مسئولین بالاست و نباید در این مورد ساده انگاری شود.
در این جلسه قرار شد پورحسینی رئیس سارمان خصوصی آخرین تصمیمات جلسات هماهنگی و رایزنی را به اطلاع رسانه ها برساند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.