رابطه تحریم آمریکا با صنعت خودروی ایران

۲۷خردادماه،

در شرایطی که حدود ۳۵ سال از قطع رابطه ایران و آمریکا می‌گذرد این کشور در اقدام دیگری صنعت خودرو را مورد تحریم قرار داد.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند این اقدام تاثیری بر روند فعالیت‌ها در صنعت خودروی ایران نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، تحریم‌ اخیر از شرکت‌های خارجی خواسته از همکاری با صنعت خودروسازی ایران اجتناب کنند آن هم در شرایطی که هم‌اکنون عمده خودروهای در حال تولید در ایران داخلی‌سازی شده و وابستگی به خارج از کشور ندارند.

پیش از این نیز ساسان قربانی – دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران – با اشاره به این موضوع تصریح کرده بود که مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه، نه تحریم‌های خارجی بلکه موانع و تحریم‌های ایجاد شده از سوی بعضی نهادها و سازمان‌های داخلی مانند سیستم بانکی است.

یک کارشناس صنعت خودرو در این زمینه می‌گوید: ‌تحریم صنعت خودرو تنها سبب افزایش ناچیز هزینه‌های تولید در بعضی از خودروها خواهد شد.

وی با بیان این‌که در دنیای امروز نمی‌توان هیچ صنعتی را تحریم کرده و از چرخه اقتصاد جهانی جدا کرد، خاطرنشان می‌کند: با این حال این تحریم می‌تواند هزینه‌ فعالیت‌ها‌ در این حوزه را اندکی افزایش دهد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: تحریم تاثیری بر روند واردات خودرو به کشور نخواهد داشت زیرا قبل از آن نیز واردکننده‌ها خودروهای وارداتی را از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس خریداری و وارد کشور می‌کردند.

وی تصریح می‌کند: در بخش تولیدات داخلی نیز هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از خودروها داخلی سازی شده‌اند. در تعداد اندکی از خودروها نیز بعضی قطعات مورد نیاز را می‌توان همچنان از طریق شرکت‌های طرف قرارداد و بعضی شرکت‌های واسطه‌ تهیه کرد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.