رامنی: خاورمیانه نیازمند هدایت آمریکا است

میت رامنی ادعا کرد خاورمیانه نیازمند آن است که آمریکا این منطقه را هدایت کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، میت رامنی، نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد خاورمیانه که روز پنجشنبه بار دیگر بر اثر تظاهرات ضد آمریکایی به لرزه در آمده است، به “رهبریت آمریکایی” نیاز دارد.

رامنی بدون اشاره به سخنان بسیار انتقاد آمیز روز قبل خود در نشستی مبارزاتی در فیرفکس در ایالت ویرجینیا واقع در شمال شرقی آمریکا اعلام کرد « جهان به رهبریت آمریکایی نیاز دارد. خاورمیانه به رهبریت آمریکایی نیاز دارد و من قصد دارم رئیس جمهوری باشم که این رهبریت را که باعث می شود تا ما را در همه جای جهان تحسین کنند ، به وجود آورم.

رامنی در برابر ۲۷۰۰ نفر از هواداران خود گفت هنگامی که به جهان امروز نگاه کنیم، خواهیم گفت ما به جای اینکه خالق رویدادها باشیم وابسته به رویدادها هستیم. بنابر این یکی از ویژگی های اساسی آمریکا این است که به وجود آورنده وقایع باشد.

او مرگ سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر این کشور را در حمله روز سه شنبه به کنسولگری آمریکا در بنغازی واقع در شرق لیبی فاجعه خواند.

با وجود این رامنی به سخنان روز قبل خود که انتقادهای همه طرف ها از جمله جمهوری خواهان را نیز برانگیخت، اشاره ای نکرد.

بعد از تظاهرات روز سه شنبه در برابر سفارتخانه های آمریکا، رامنی از سیاست اوباما به منزله ارسال علائم مبهم توسط دولت وی یاد کرد.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رقیب خود را به شلیک کردن و هدف گیری بعد از شلیک متهم کرده بود.

رامنی همچنین از اوباما برای کاهش پانصد میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا انتقاد و وی را برای کاهش بالقوه پانصد میلیارد دلار دیگر در ماه ژانویه مسئول دانست.

رامنی گفت« اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، تعهد نظامی خود را احیا و به نحوی عمل خواهم کرد که ارتش آمریکا به عنوان قوی ترین ارتش جهان باقی بماند ».


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.