راههای مبارزه با استرس

جام جم آنلاین: اگر شما هم واقعاً می‌خواهید از استرس نجات پیدا کرده و زندگی آرام‌تری را تجربه کنید، بهتر است این شیوه‌ها را که متخصصان توصیه می‌کنند، بشناسید​.

سال‌هاست که همه ما​ با واژه استرس آشناییم و آن را بخوبی درک کرده‌ایم. در واقع مردم این دوره چنان به استرس عادت کرده‌اند و هر روز با آن درگیر هستند که کمتر پیش می‌آید فردی اصلاً استرس نداشته باشد؛ به همین دلیل می‌گویند در این دوران استرس یکی از مشکلات مهم زندگی انسان‌هاست که محققان و متخصصان نیز در پی یافتن راه‌حلی برای آن هستند؛ اما آیا واقعاً راهی برای این مشکل پیدا شده است؟ آیا می‌توان با استرس‌های ریز و درشت این دوره مقابله کرد و زندگی آرام‌تری ​ فراهم کرد؟

البته نکته مهم این است که استرس امروزه نه‌تنها همه بزرگسالان را در محیط‌های کاری درگیر خود کرده، بلکه کودکان، نوجوانان و سالمندان را هم تنها نگذاشته است. شاید تا چند سال پیش عجیب بود اگر کودکی می‌گفت نگران است و دلش شور می‌زند، ولی این روزها بارها می‌توان چنین جملاتی را از زبان کودکان شنید؛ بچه‌هایی که نگران موضوعات مختلف هستند.

طبق نتایج بررسی‌های موسسه استرس آمریکا، مشخص شده است این مشکل عامل ۷۵ تا ۹۰ درصد مراجعات مردم به پزشکان بوده و همچنین ۶۰ تا ۸۰ درصد تصادفات شغلی نیز ناشی از استرس است.

اما اگر شما هم واقعاً می‌خواهید از استرس نجات پیدا کرده و زندگی آرام‌تری را تجربه کنید، بهتر است این شیوه‌ها را که متخصصان توصیه می‌کنند، بشناسید​ شاید یک روز بتواند به شما هم کمک کند:

ـ‌ از همه کارهایی که انجام می‌دهید، لذت ببرید و با عشق و اشتیاق مشغول انجام کارهایتان شوید. مطمئن باشید اگر حس خوبی داشته باشید، استرس‌تان هم کمتر شده و خیلی اذیت نخواهید شد.

ـ فهرستی از عواملی که موجب استرس شما می‌شود، تهیه کنید تا بدانید چه مواقعی و به چه دلایلی احساس نگرانی و اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنید. پس از این‌که تمام عوامل را به درستی شناختید، باید آن موارد را به حداقل برسانید تا استرس کمتری داشته باشید.

ـ سعی نکنید اطرافیان را از خودتان راضی نگه دارید. مطمئن باشید این کار نه‌تنها بسیار سخت است​ که حتی در مواردی می‌تواند غیرممکن هم باشد بنابراین بهتر است کارتان را به درستی انجام دهید و خیلی به نظر دیگران اهمیت ندهید.

ـ خوب است گاهی با خودتان خلوت کرده و کارهایتان را در تنهایی بررسی کنید؛ مطمئن باشید این کار نه‌تنها بد نیست، بلکه به شما کمک می‌کند شرایط بهتری داشته و زندگی شادتری را تجربه کنید.(جام جم – ضمیمه چاردیواری)

gerersonstress.org


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.