راه ارتقاء آموزش درحرفه پرستاری

۰۵خردادماه،

با توجه به اینکه بخش بزرگی از آموزش پرستاری در حوزه بالین است، استفاده از نتایج تحقیقات یکی از مهمترین راههای ارتقاء به آموزش در حرفه پرستاری است.

نسرین گله دار، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تحقیق پرستاری برای توسعه پایه دانش علمی ضروری بوده و مداخله در ابعاد زیستی روانی اجتماعی مددجویان، براساس رویکرد آموزشی، پژوهشی خاص این رشته به انجام می رسد. تحقیق پرستاری از تمرکز اولیه بر آموزش به سوی توسعه دانش علمی پایه برای عملکرد پرستاری است . 

وی گفت: تحقیق پرستاری یک فرآیند علمی است که سبب تولید دانش جدید گردیده و دارای تاثیر بر امر آموزش بالینی می شود. با توجه به اینکه بخش بزرگی از آموزش پرستاری در حوزه بالین است، استفاده از نتایج تحقیقات یکی از مهمترین راههای ارتقاء به آموزش در حرفه پرستاری است ولی ملاحظه می شود که این امر رعایت نشده و اثر خود را بر روی عملکرد و در نهایت بر آینده نهایی آموزش پرستاری می گذارد.

گله دار تصریح کرد: کاربرد تحقیق در حوزه بالینی اندک است و علل متعددی سبب بروز نقصان گستره استفاده از نتایج تحقیقات در حوزه عملکرد پرستاران گردیده است از طرفی آموزش دانشجویان در بالین نیز از این امر متأثر می شود و این مشکل رفع نخواهد شد مگر اینکه علوم خود را بروز رسانی نموده و از نتایج تحقیقات بهره ببرند. این در حالیست که نتایج برخی مطالعات بیانگر عدم استفاده از نتایج تحقیقات در درصد بالایی از پرستاران است ./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.