راه اندازی سیستم ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دانشگاه های علوم پزشکی از امروز iبه مدت دو هفته فرصت دارند نسبت iبه رفع نواقص پژوهشی خود اقدام کنند تا از طریق این سیستم رتبه بندی شوند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، دکتر مصطفی قانعی در اجلاس سراسری معاونان تحقیقات و فناوری وزارت iبهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر اظهار داشت: در قبل برای اعلام رتبه بندی دانشگاه ها یک سال صبر می کردیم اما طی سه ماه آینده، فرایند ارزشیابی آنها بصورت آنلاین بوده و هر ماه رتبه بندی تازهی اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: راه اندازی سیستم ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی کشور منجر iبه رفع نواقص مدیریت پژوهشی و کاهش خلاء های اطلاعاتی در شاخص های علمی کشور خواهد شد.

معاون وزیر تصریح کرد: فرایندهای ارزشیابی نشان می دهد که طی سال قبل ۱۳ هزار و ۴۷۷ مقاله علمی در حوزه سلامت انتشار یافته و رشد چشمگیری نسبت iبه سال های قبل داشته است در حالیکه تعداد هیات علمی چندان افزایش نیافته و این امر نتیجه اجرای طرح های iبهره وری در دانشگاه ها است.

دکتر قانعی بابیان این که سال قبل ۱۰ هزار طرح پژوهشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا شده است، گفت: با iبهره گیری از زنجیره انتقال دانش می توانیم از این طرح ها، استفاده های بیشتری کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی پایگاه خبری پژوهش های پزشکی خبر داد و گفت: با راه اندازی این پایگاه خبری، همه متخصصان می توانند از طرح های پژوهشی پزشکی انجام شده در کشور iبه صورت آنلاین مطلع شده و از آن استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری در خصوص رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و اصفهان iبه ترتیب جایگاه اول تا سوم دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۱، دانشگاه علوم پزشکی مازندران جایگاه اول دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۲ و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد جایگاه اول دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۳ را دارد.

گفتنی است: همایش معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش تفسیری، مباحث دکتری پژوهشی، شرکت های دانش و سلامت، اقدامات و برنامه های آتی دفتر توسعه فناوری سلامت و ساماندهی مراکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده ها از محورهای این همایش خواهد بود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.