رایزنی‌های فرستاده وی‍ژه اسد با مقامات ایران/ تلاش‌های اخضر ابراهیمی برای برگزاری نشست ژنو ۲

۱۶م دیماه ،

امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل مقداد فرستاده ویژه بشار اسد رییس جمهوری سوریه و قائم مقام وزیر امور خارجه این کشور دربارهٔ آخرین تحولات دمشق و مواضع کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با یکدیگر بحث و رایزنی کردند.

مقداد که در ادامه رایزینی‌های خود با مقامات روسیه به همراه احمد عرنوس معاون وزیر امور خارجه سوریه برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران، پیرامون تحولات کشور خود وارد تهران شده است.

امیرعبداللهیان پس از گفت و گوی چند ساعته خود با مقداد دربارهٔ محورهای مذاکرات خود در این دیدار، گفت: دردیدار و گفت و گوهای مفصلی که با طرف سوری داشتیم، آخرین تحولات سوریه بحث و گفت و گو کردیم که بر اساس اظهارات مقداد، طی روزهای اخیر شرایط میدانی سوریه از حالت بحرانی به سمت ثبات در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: دولت سوریه توجه جدی به مبارزه با تروریست‌ها از یکسو و انجام مذاکرات سیاسی با گروه‌های مختلف سوری را در دست انجام دارد. دولت بشار اسد همچنین توجه ویژه‌ای به ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مناطق درگیری دارد و ارسال این کمک‌ها از اولویت‌های دولت سوریه است.

امیرعبداللهیان همچنین اظهارداشت: راهکارهای سیاسی مختلف از جمله تلاش‌های ˈ اخضر ابراهیمیˈ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و طرح شش ماده ای جمهوری اسلامی ایران دربارهٔ بحران این کشور با توجه به پیشرفت‌های عرصه میدانی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، طرفین در این دیدار اتفاق نظر داشتند که دیدگاه‌های طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بیش از قبل بر راهکارهای سیاسی متمرکز شده است که از جمله آنها می‌توان به تلاش‌های اخضر ابراهیمی برای برگزاری نشست ژنو ۲ دربارهٔ سوریه اشاره کرد.

فیصل مقداد فرستاده وی‍ژه بشار اسد رییس جمهوری سوریه امروز شنبه پیش از آغاز سفر دوره‌ای ˈعلی اکبر صالحیˈ وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی در دیداری کوتاه با وی، در مورد مسایل مورد علاقه طرفین از جمله اوضاع سوریه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.