رایزنی برای ورود “تیانا” به ناوگان تاکسیرانی

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران گفت: ۱۵ هزار تاکسی روزانه سه ساعت در جایگاههای سوخت گاز معطل می شوند که این تعداد دو برابر کل ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد است.

به نقل از مهر محمد احمدی بافنده با اشاره رایزنی های انجام شده برای ورود خودروی تینا، مگان و ال ۹۰ به ناوگان تاکسیرانی گفت: خودروی تینا کمترین نمره منفی را دارد که این نمره در سطح دنیا نیز قابل قبول است.

وی ادامه داد: خودروی مگان و ال ۹۰ نیز ۲۰ نمره منفی دارند که برای ناوگان تاکسیرانی قابل قبول است و امیدواریم با پیشنهاد ما برای برداشتن سود عوارض گمرکی از روی خودروهای مونتاژ داخلی موافقت شود تا قیمتهای این خودروها کاهش پیدا کند.

احمدی بافنده با بیان اینکه با ورود این تاکسیها به ناوگان تاکسیها برای خودرو سازان نیز توجیه اقتصادی دارد گفت: آن چه تولید پژو را سود آور می کند تولید انبوه آن برای ناوگان تاکسیرانی دارند .

وی ادامه داد: سمند و پژوه دارای ۶۰ تا ۷۰ نمره منفی هستند و مناسب ناوگان تاکسیرانی پایتخت نیستند و باید خودروهایی که برای تاکسی استفاده می شود، استاندارد باشد.

احمدی بافنده با اشاره به مشکلات سوخت رانندگان تاکسیها گفت: اگر در مقابل افزایش قیمت سوخت به رانندگان تاکسی تسهیلانی ارائه شود رانندگان دوست ندارند کرایه ها خود را افزایش دهند زیرا افزایش کرایه ها مسافران رانندگان تاکسی را هم کاهش می دهد .

وی ادامه داد: ۱۰ هزار تاکسی در سالهای گذشته دو گانه سوز شده اند اما متاسفانه جایگاههای سوخت هیچ تغییری نکرده و رانندگان مجبورند روزانه سه ساعت در صف های گاز معطل بمانند .

احمدی بافنده تاکید کرد: ما کمبود تاکسی در ناوگان نداریم بلکه روزانه ۱۵ هزار تاکسی که دوبرابر ناوگان تاکسیرانی مشهد است در صف سوخت معطل می مانند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی مسافربرهای شخصی گفت: هنوز تعدادی از متقاضیان تبدیل مسافربرهای شخصی به تاکسی باقی مانده که پس از پذیرفتن دو شرط ما که یکی تبدیل پلاک سفید به پلاک تاکسی و نو بودن خودرو است می توانند به تاکسی تبدیل شوند اما این که خودروهای قدیمی با یک خط در جلوی خودرو حکم تاکسی بگیرند امکان پذیر نیست.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.