رای گیری فدراسیون جهانی برای انتخاب بهترین وزنه بردار سال /جای ایرانی ها خالی

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – امسال هیج وزنه برداری از ایران شانس این را ندارد که به عنوان بهترین وزنه بردار جهان انتخاب شود.

به گزارش ممتاز؛فدراسیون جهانی وزنه برداری در حالی اقدام به رای گیری برای انتخاب بهترین وزنه بردار جهان کرده است که نام هیچ وزنه برداری از ایران در این انتخابات دیده نمی شود واین اتفاق تنها یک سبب دارد؛هیچ کدام از وزنه برداران ما در رقابت های جهانی موفق به کسب مدال طلای مجموع نشدند.

در گزارشی که پایگاه اینترنتی فدراسیون وزنه برداری آنرا منتشر کرده آمده است:به رسم هر سال با رای گیری از کاربران اینترنتی خود، بهترین وزنه برداران زن و مرد سال را از میان قهرمانان رقابتهای جهانی معرفی می کند.در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عنوان بهترین وزنه بردار سال به بهداد سلیمی رسید اما امسال با توجه به اینکه هیچ یک از وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی موفق به کسب مدال طلای مجموع نشدند، نامی از آنها در میان نامزدهای کسب عنوان بهترین وزنه بردار سال ۲۰۲۴ دیده نمی شود.

طبق اعلام پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی وزنه برداری در بخش مردان یان چول اون از کره شمالی (۵۶ کیلوگرم)، لیجون چن از چین (۶۲ کیلوگرم)، هوی لیائو از چین (۶۹ کیلوگرم)، ژیائوجون لو از چین (۷۷ کیلوگرم)، آپتی آکادوف از روسیه (۸۵ کیلوگرم)، الکساندر ایوانف از روسیه (۹۴ کیلوگرم)، روسلان نوردینوف از ازبکستان (۱۰۵ کیلوگرم) و روسلان آلبگوف از روسیه (۱۰۵+ کیلوگرم) هشت وزنه برداری می باشند که در این نظرسنجی برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار سال با یکدیگر رقابت می کنند.

در بخش زنان هم سه وزنه بردار از چین، سه وزنه بردار از روسیه و یک وزنه بردار ای چین تایپه نامزد دریافت جایزه بهترین وزنه بردار سال می باشند. کاربران پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی وزنه برداری تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۳۰ دی ماه)  فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.iwf.net و انتخاب سه وزنه بردار برتر در هر دو بخش مردان و زنان، در این نظرسنجی شرکت کنند.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.