رتبه‌بندی‌ اعتبـاری، عضو جدیـد بازار سرمایه ایران می‌شود

۲۸ آبان ،

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برگزاری همایش نقش موسسات رتبه‌بندی اعتباری، همزمان با سالروز تصویب قانون بازار اوراق بهادار (یکم آذر)، در واقع به منزله آغاز فرآینـد ورود این نهادهای جدید مالی در نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از سنا ، علی صالح‌آبادی افزود: باتوجه به اهمیت قابل توجه مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در تسهیل فرایند تأمین مالی ازطریق انتشار یافتن اوراق بهادار و در نتیجه، توسعه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، سازمان بورس تصمیم به راه‌اندازی معرفی این نهاد مالی جدید در بازار سرمایـه گرفته است.
 
وی گفت: در اولین گام، پیش‌نویس مقررات مربوط به این مؤسسات پس از بررسی کامل مقررات مربوطه در بازارهای مالی نوظهور و همچنین شرایط و ویژگی‌های بازار سرمایه کشور، در سازمان تدوین شده است که پس‌از جمع‌بندی نظرات کارشناسان داخلی و خارجی در این خصوص، مقررات نهایی تدویـن و جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.
 
سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه برگزاری همایش “نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد” توسط سازمان بورس، در واقع به منزله آغاز رسمی فرایند طراحی و راه‌اندازی این نهاد مالی جدید در بازار سرمایه محسوب می‌شود، گفت: در این همایش یک‌روزه که باحضور مدیران ارشد نظام اقتصادی کشور و متخصصان خارجی در حوزه رتبه‌بندی برگزار می‌شود، ضمن تبیین نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در تأمین مالی، مباحث کارشناسی در این باره مورد بحث و بررسی قرار خواهـد گرفت.
 
مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، نهادهای مالی می باشند که رتبه اعتباری شرکت‌ها و اوراق بهادار را براساس سازوکارهای دقیق و مورد اعتماد، بررسی کرده و آن را جهت اطلاع سرمایه‌گذاران، منتشر می‌کنند تا سرمایه‌گذاران با شناخت کافی نسبت به میزان ریسک اعتباری اوراق بهادار و تعهد ناشر به ایفای تعهدات، درخصوص سرمایه‌گذار در آن تصمیم‌گیری نمایند. به این ترتیب، با مشخص شدن میزان ریسک اوراق بهادار، تمایل سرمایه‌گذاران مختلف، با سطوح متنوع ریسک‌پذیری، به خرید این اوراق افزایش یافته و در نتیجه، امکان انتشار یافتن اوراق بهادار توسط بنگاه‌های اقتصادی، تسهیل می‌شود.
 
همایش یک‌روزه “نقش مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری در اقتصاد”، چهارشنبه، یکم آذر، باحضور مدیران ارشد اقتصادی از سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، بورس‌ها، شرکت‌های برتر، نهادهای مالی، کانون‌ها، هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه‌ها و …، در محل هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.