رزمایش ارتش در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو در جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: در این رزمایش، یگان‌هایی از سپاه با ما خواهند بود.

امیر سرتیپ علی آراسته معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمار بالای جانبازان ارتش که در جنگ تحمیلی به این افتخار نائل شدند، اظهار داشت: ما قدر‌دان زحمات این جانبازان عزیز هستیم.

وی با بیان این که سالانه برنامه‌هایی را در خصوص قدر‌دانی از زحمات جانبازان و ایثارگران عزیز نیروی زمینی ارتش انجام داده‌ایم، تصریح کرد: ما تا جایی که بتوانیم و هر کاری از دستمان بر بیاید برای ایثارگران عزیز انجام خواهیم داد و در این زمینه، سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش، پیش قدم بوده و راهکارهای مؤثری به ما ارائه کرده است.

امیر آراسته همچنین درباره تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن فقط به فکر تصرف کشور یا آب و خاک نیست، بلکه می‌خواهد اسلام را از بین ببرد؛ اگر دشمن، ما را با عراق مقایسه می‌کند سخت در اشتباه است و ترفندهایی که آنها برای از بین بردن صدام استفاده کرده بودند در ایران به هیچ وجه جواب نخواهد داد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در ادامه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اشاره و تصریح کرد: امروز دشمن با تنگ‌تر کردن فضای اقتصادی سعی دارد که ملت ایران را تسلیم خواسته‌های خود کند ولی بنده به عنوان یک شخص نظامی عرض می‌کنم که ما از نظر مسائل و تجهیزات نظامی نه تنها هیچ مشکلی نداریم بلکه از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستیم.

امیر آراسته رهنمودهای مقام معظم رهبری برای نیروهای مسلح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی را چراغ راه خود می‌دانیم، پا در رکاب و در خدمت فرمانده کل قوا هستیم و این برای ما افتخار است.

وی با بیان این که فرماندهی معظم کل قوا مرجع تقلیدمان نیز هست، گفت: هنگامی که بنی صدر ملعون، فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت به تدابیر او شک داشتیم ولی اکنون همه نیروهای مسلح در هر لحظه گوش به فرمان و پا در رکاب مقام معظم رهبری هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در خصوص برنامه‌ها و رزمایش‌های آینده ارتش نیز گفت: ما در طرح‌های عملیاتی بر مبنای تدابیر قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا عمل می‌کنیم؛ در جاهایی که نیاز باشد ارتش به صورت مستقل عمل می‌کند و در برخی جاها هم یگان‌های سپاه به صورت مستقل وارد عمل ‌می‌شوند.

امیر آراسته از برگزاری رزمایش ارتش در جنوب شرق کشور در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در رزمایش جنوب شرق، یگان‌هایی از سپاه با ما خواهند بود اما این رزمایش، مختص ارتش جمهوری اسلامی ایران است و البته ناگفته نماند که در غرب کشور هم رزمایش مشترکی را با سپاه تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.