رزمنده عملیات مرصاد:ولایت پذیری، رمز پیروزی مردم ایران است

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۱۰:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ولایت پذیری و گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود باعث پیروزی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس و عملیات مرصاد بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رضا عامری به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت سالروز غرورآفرین مرصاد به تشریح عملیات مرصاد پرداخت و گفت: عملیات مرصاد در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ و پس از پذیرش قطعنامه توسط ایران در منطقه عمومی تنگه حسن‌آباد- منطقه چهارزبر و اسلام آباد غرب شکل گرفت.
وی افزود: دشمنان بعد از ناکامی عراق در جنگ، عده‌ای از منافقین را بر علیه کشورمان تحریک کردند و عملیات فروغ جاویدان شکل گرفت تا پس از تصرف استان کرمانشاه به سمت استان همدان و مرکز کشور حرکت کنند و شاید از این طریق بتوانند انقلاب اسلامی ایران شکست دهند.
عامری با اشاره به تلفات دشمن در این عملیات افزود: دشمن در این عملیات شکست سنگینی از نیروهای نظامی و مردمی ایران خورد و با دست خالی ایران را ترک کرد و علاوه بر آن تعداد زیادی از نیروهایش در خاک ایران کشته، مجروح و اسیر شدند و عده کمی از آنها هم توانستند از ایران فرار کنند و از این عملیات غنایم جنگی فراوانی نصیب نیروهای ایرانی شد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد یک بار دیگر پس از جنگ تحمیلی هشت ساله ثابت کرد اگر چه نیروهای نظامی و مردمی ایران از حالت آماده باش خارج شده بودند؛ اما مرم با احساس کوچکترین خطری برای کشور و انقلاب آماده دفاع هستند و با توکل برخدا و با تبعیت از ولی فقیه زمان خود از خاک ایران دفاع می‌کنند.
رزمنده عملیات مرصاد بیان داشت: رزمندگان در عملیات مرصاد با چهار شب و سه روز مقاومت دشمن را با خواری از خاک کشور بیرون کردند.
عامری با اشاره به فعالیت گروهک منافقین تصریح کرد: منافقین که تا آن هنگام تصور می‌کردند یک قدرت نظامی قوی در کنار مرزهای کشورمان هستند، هیمنه پوشالی شان متزلزل شد و توان نظامی خود را از دست دادند.
وی افزود: دنیا بعد از این عملیات متوجه قدرت نظامی و معنوی مردم که همان ولایت‌پذیری مردم ایران بود، شد و همین امر هم باعث شد تا مصوبات قطعنامه ۵۹۸ توسط سازمان‌های بین المللی عملی شود و علی‌رغم میل باطنی کشورهای غربی عراق به عنوان متجاوز جنگ هشت ساله ایران و عراق شناخته شود.
رزمنده عملیات مرصاد با ذکر خاطره‏ای از دفاع مردم بومی و مسئولین محلی گفت: در روزهای آخر عملیات منافقین در یکی از مناطق در منزل مسکونی یکی از اهالی پنهان شده بودند و با سلاح و مهمات فراوانی که داشتند اطراف را زیر آتش رگبار گرفته بودند و لحظه‌ای آتش بارشان خاموش نمی‌شد.
عامری افزود: نیروهای ایرانی هم به دلیل اینکه خانه متعلق به مردم بود نمی‌خواستند خانه را در حضور صاحبش خراب کنند.
وی افزود: بعد از دقایقی با صحبت شهردار اسلام آباد با صاحبخانه و قول مساعد برای ساخت مجدد منزل مسکونی فرد بومی دستور تخریب منزل مسکونی که منافقین در آن سنگر گرفته بودند صادر شد و با آرپی‌جی‏زن‌های ایرانی آتش را بر سر منافقین شعله‌ور کردند و طولی نکشید که همه آنها را به درک واصل کردند و این تهدید را هم از بین بردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۱۰۰۹۵۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.