رسوایی دیگر برای بی.‌بی.‌سی

جام جم آنلاین: اجلاس جنبش عدم تعهد با میزبانی تهران امروز با حضور سران کشورهای عضو و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود. برگزاری اجلاس در شرایطی که دیپلماسی آمریکایی، اروپایی به دنبال انزوای ایران است، بزرگ‌ترین پیروزی برای ملت و کشورمان محسوب می‌شود.

اجلاسی با چنین گستره، استقبال کم‌نظیر اعضا و قدرت مدیریت جمهوری اسلامی را نیز نشان می‌دهد تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

بسیاری از رسانه‌های جهان با وجود تلاش سازمان‌یافته برای بایکوت خبری نتوانستند از کنار تاثیرات این رویداد بزرگ براحتی عبور کنند و ضمن اعتراف به شکست دیپلماسی غرب به انعکاس اخبار آن پرداختند.

در این میان رسانه‌ای مانند بی.‌بی.‌سی هم (بویژه بخش فارسی) تمام تلاش خود را برای منفی‌بافی درباره اجلاس به کار برد اما مایوس از هرگونه تاثیرگذاری در این حوزه از فقر سوژه علیه جمهوری اسلامی دست به دامان عروسکی شد که مردم در کنار کلاه قرمزی و سایر بازیگران با آن آشنا هستند.

الاغی بامزه که نام جیگر را برای خود برگزیده است. بی.‌‌بی.‌سی فارسی و بسیاری از شبکه‌های ضدانقلاب سه‌شنبه شب با پخش گزارشی مفصل درباره این عروسک ادعا کرد که وی ممنوع‌التصویر شده و از برنامه‌های کلاه قرمزی حذف شده است.

هرچند این ادعا دروغی بیش نبوده و نیست و نیازی به تکذیب ندارد؛ بلکه مهم رویکرد رسانه‌ای است که مدعی کار حرفه‌ای، بیان واقعیات و پرداختن به مهم‌ترین رویدادهای حوزه کشورهای فارسی‌زبان (ایران، افغانستان و تاجیکستان)‌ است.

این رفتار بی.‌بی.‌سی در شبکه مجازی مورد انتقاد بسیاری از سایت‌ها و نویسندگان قرار گرفت. بی‌تردید سایه این رسوایی برای سال‌های زیادی بر سر این رسانه سنگینی خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.