رشد ۱٫۲ درصدی تولید فولاد جهانی در سال ۲۰۱۲

۰۹م اسفند ،

تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۲ به ۱،۵۴۸ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۱ رشد ۱٫۲ درصدی به همراه داشته است.

به گزارش consbank، به نقل از خبرگزاری فارس، در تازهترین گزارش انتشار یافته در اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۲، تولید سالانه فولاد خام در سال ۲۰۱۲، در قاره آسیا ۱،۰۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ ، رشدی ۲٫۶ درصدی داشته است.

این رقم به عنوان یک رکورد برای تولید فولاد خام در سطح جهانی محسوب می‌شود و منشاء اصلی این رشد را بایستی آسیا و آمریکای شمالی دانست، درحالی که در اتحادیه اروپا و عربستان در سال ۲۰۱۲ شاهد روند نزولی تولید فولاد خام نسبت به سال ۲۰۱۱ بوده‌ایم.

سهم این منطقه از کل تولید فولاد خام در جهان از ۶۴٫۵ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۶۵٫۴ درصد در سال ۲۰۱۲ رسیده است.

تولید فولاد خام در چین طی سال ۲۰۱۲ به ۷۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی به میزان ۳٫۱ درصد رشد داشته است.

سهم چین از تولید فولاد جهانی از ۴۵٫۴ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۴۶٫۳ درصد در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.

ژاپن نیز با تولید ۱۰۷٫۲ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۱۲ ، با ۰٫۳درصد کاهش همراه بوده است.

سال ۲۰۱۲ برای کره جنوبی سال رشد بوده است، به طوری که تولید فولاد خام در این کشور با ۱٫۲ درصد رشد به ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

وضعیت تولید فولاد خام در اتحادیه اروپا، چندان رضایت بخش نبوده است به طوری که تولید فولاد خام در کشورهای عضو نسبت به سال ۲۰۱۱ در مجموع با ۴٫۷ درصد کاهش همراه بوده است و مجموع تولید فولاد خام کشورهای عضو به ۱۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام در سال ۲۰۱۲، کاهشی ۳٫۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی تجربه نمود.

ایتالیا نیز با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام در سال ۲۰۱۲، شاهد افول ۵٫۲ درصدی سطح تولیدات خود در این زمینه نسبت به سال ۲۰۱۱ بوده است.

در سال ۲۰۱۲ در فرانسه تولید فولاد خام با ۱٫۱ درصد کاهش به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید و اسپانیا نیز کاهشی ۱۲٫۱ درصدی را تجربه نمود که سبب شد، میزان تولید فولاد خام این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسد.

در سال ۲۰۱۲، تولید فولاد خام در آمریکای شمالی ۱۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۱ شاهد رشد ۲٫۵ درصدی بوده‌ایم.

ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۲ موفق به تولید ۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام شده است که نشان دهنده رشد ۲٫۵ درصدی این کشور می باشد.

تولید فولاد خام در ایران نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۱۴ میلیون  و ۵۰۰ هزار تن رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی با رشدی ۹٫۶ درصدی همراه بوده است.

کشورهای مشترک المنافع حوزه CIS، شاهد کاهش ۱٫۲ درصدی تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۲ بوده اند که سبب شده است مجموع تولید فولاد خام در این کشورها به ۱۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

روسیه در سال ۲۰۱۲ موفق به تولید ۶۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام شده است که نسبت به سال ۲۰۱۱، رشدی ۲٫۵ درصدی را به همراه داشته است.

در اوکراین نیز در سال ۲۰۱۲، حجم تولید فولاد خام با ۶٫۹ درصد کاهش به ۳۲  میلیون و ۹۰۰هزار تن رسید.

بر همین اساس، در سال ۲۰۱۲، تولید فولاد خام در آمریکای جنوبی با ۳ درصد افت نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است؛ برزیل نیز با ۱٫۵ درصد کاهش حجم تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱، در فهرست کشورهایی قرار گرفت که روند نزولی حجم تولید فولاد خام را تجربه کرد.

در دسامبر سال ۲۰۱۲، مجموع تولید فولاد خام در ۶۲ کشور گزارش کننده تولیدات خود به انجمن جهانی فولاد، به میزان ۱۲۱٫۳ میلیون تن بوده است که نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ رشدی ۲٫۴ درصدی را به همراه داشته است.

همچنین استفاده از ظرفیت تولید فولاد خام در ۶۲ کشور گزارش دهنده در دسامبر ۲۰۱۲ از ۷۶٫۱ درصد در نوامبر سال ۲۰۱۱ به ۷۳٫۲ درصد کاهش یافته است.

نسبت بهره‌برداری از ظرفیت تولید فولاد خام در سال ۲۰۱۲ به میزان ۷۸٫۸ درصد بوده است، در حالی که در سال ۲۰۱۱، این رقم ۷۸٫۸ درصد بوده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.