رقابت دومین گروه داوطلبان کنکور ۹۱ آغاز شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با ابراز رضایت از روند برگزاری آزمون نوبت صبح که با حضور داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی پایان یافت، اظهار داشت: درهای حوزه های امتحانی برای داوطلبان گروه هنر از ساعت ۱۴ امروز بسته شده و فرآیند آزمون نیز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

‘حسین توکلی’ افزود: دفترچه سووالات و پاسخنامه داوطلبان این گروه از ساعت ۱۵ در اختیار آنها قرار گرفته است که هر داوطلب باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سووال عمومی از چهار درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه شماره ۲ داوطلبان گروه هنر نیز شامل ۱۶۰ سووال اختصاصی است که داوطلبان برای پاسخگویی به آن ۱۶۵ دقیقه فرصت دارند.

توکلی، آمار داوطلبانی که منحصرا برای شرکت در آزمون گروه هنر نام نویسی کرده اند را در کنکور امسال ۱۷ هزار و ۸۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۵ درصد متقاضیان این گروه را داوطلبان زن تشکیل می دهند که تعداد آنها ۱۳ هزار و ۴۸۴ نفر است.

وی با یادآوری آنکه براساس ضوابط موجود، داوطلبان چهار گروه آزمایشی دیگر کنکور می توانند گروه هنر را به عنوان رشته امتحانی دوم یا سوم خود انتخاب کنند، تصریح کرد: با احتساب داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در آزمون گروه هنر نیز شرکت می کنند، رقابت های این گروه با حضور ۴۶ هزار و ۷۸۰ نفر برگزار می شود که ۲۸ هزار و ۹۲۲ نفر آنها از داوطلبان دیگر گروه ها هستند.

مشاورعالی سازمان سنجش اضافه کرد: از مجموع ۴۶ هزار و ۷۸۰ متقاضی گروه هنر، ۳۱ هزار و ۵۴۴ نفر داوطلب زن و ۱۵ هزار و ۲۳۶ نفر داوطلب مرد هستند.

فرآیند آزمون داوطلبان گروه هنر در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه امروز پایان می یابد و رقابت دیگر داوطلبان کنکور با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در نوبت صبح جمعه، نهم و آزمون گروه زبان های خارجی در نوبت عصر همان روز دنبال می شود و نهایتا صبح شنبه ۱۰ تیر ماه با برگزاری آزمون گروه علوم انسانی پایان خواهد یافت.

سووالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری، دو ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

کلید تصحیح سووالات عمومی و اختصاصی تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال ۹۱ نیز از ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه کارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الکترونیکی آزمون خود اقدام کنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۱ در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

آزمون سراسری سال با یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب، نسبت به سال گذشته، ۶۶ هزار نفر متقاضی کمتر دارد و تعداد داوطلبان آن نسبت به کنکور سال ۸۹ نیز ۲۲۰ هزار نفر کاهش نشان می دهد.

سال گذشته، ۵۶۷ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه شدند که به گفته ‘ابراهیم خدایی’ سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش آزمون امسال حدود ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال ۹۰ اضافه شده است.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ **۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۰۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.