رهنمودها و ارشادات رهبری همواره راهگشا بوده است

۳۰ام بهمن ،

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم‌له در دیدار با مردم غیور و انقلابی آذربایجان گره‌هایی از مشکلات داخلی و خارجی گشود که باید قدردان و شاکر این نعمت بود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین “محمد جعفر منتظری” در جلسه روز سی بهمن هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اظهار داشت: جایگاه منیع و اثرگذار ولایت فقیه در خصوص تبیین نقشه راه و خطوط لازم‌الرعایه در حکومت بویژه در مراحل حساس، جایگاهی است که در هیچ یک از نظام‌های غیرولایی در دنیای کنونی نمی‌توان مشابه آن را یافت.
وی افزود: فرمایشات مقتدرانه و همراه با عزت و جامع‌نگری ایشان در مسایل خارجی بویژه در ارتباط با مذاکره با آمریکا و مساله هسته‌ای، نکات بسیار ارزشمند و راهگشایی بود که تبیین‌کننده سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی است. همچنین مهم‌تر از آن سخنان حکیمانه، مشفقانه و هدایتگرانه ایشان در امور داخلی و قضایای اخیر بود.

رئیس دیوان عدالت اداری چنین اظهاراتی را بیان‌کننده جایگاه رفیع و بی‌بدیل ولایت فقیه در وقایع مختلف و مسایل و پیچ و خم‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود، دانست و اظهارداشت: به واسطه این نعمت الهی شاکر و سپاسگزار ذات اقدس احدیت هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه با ولایت فقیه هیچ کاری در اداره امور کشور به بن بست نمی‌رسد، گفت: سکان حرکت در نظام اسلامی ایران به دست ولی فقیهی است که واجد صلاحیت‌هایی که ائمه معصومین(ع) آن را بیان فرمودند، است و ما باید قدر این نعمت را بدانیم و بر آن شاکر باشیم.

وی ادامه داد: شکر این نعمت نیز تنها به زبان نیست که انسان بگوید «من ارادت دارم» یا «مخلصم» و از این تعابیر. شکر این نعمت، تبعیت از رهبری و ولایت فقیه در عمل است و اینکه ارشادات و فرمایشات ایشان را سرمشق عمل خود قرار دهیم.

وی هم‌چنین با اشاره به فرمایشی از رسول گرامی اسلام(ص) به نقل از بحارالانوار اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، «هیچ هدیه‌ای از یک مسلمان به برادر دیگرش بالاتر از سخن حکیمانه‌ای نیست که به واسطه آن سخن حکیمانه، خداوند بر هدایت او بیفزاید و او را از افتادن به ورطه هلاکت باز دارد».

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: امروز روزی است که جامع‌نگری رهبری در مسایل مختلف خود را نشان داده‌ است، اگر همه قشرها و مسوولان گوش به فرمان باشند و بر اساس خطوطی که ایشان تبیین فرمودند، قدم بردارند، تمام مسایل حل خواهد شد، زیرا به هر حال اشراف ایشان به مسائل از همه ما بیشتر است.

وی تصریح کرد: وقتی ایشان تشریح کردند، بهانه‌ای نباید آورد و باید پایبندی به ولایت فقیه را در عمل نشان داد. به عبارت دیگر، دولتمردان در قوه مجریه، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و همه آنهایی که در قوه قضاییه حضور دارند، باید در مسیر تبیین شده، عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: از صدر اسلام تا امروز هرجا که قرار بود اصل ولایت فقیه تبلور یابد، دشمنان با آن به مبارزه برمی‌خواستند و مانع می‌شدند. طی نخسین سال‌ انقلاب اسلامی نیز وقتی در قانون اساسی اصل مترقی ولایت فقیه مطرح شد، در مخالفت با آن مقالات بی‌شمار نوشتند و سخنرانی‌های فراوانی کردند اما حضرت امام خمینی(ره) مقابل ایشان ایستادند و بر آن پافشاری کردند. همچنان نیز دشمن با گذشت سی و چهار سال از انقلاب اسلامی تلاش می‌کند که اگر بتواند این جایگاه رفیع را از بین ببرد و اگر نتواند آن را کم‌رنگ کند.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با بیان اینکه قانون باید برای همه ملاک و معیار باشد، خاطرنشان کرد: در شعار بر این مساله بسیار اصرار می‌ورزیم، در حالی که بخش عمده مشکلات به عدم تعهد و التزام به قانون برمی‌گردد، تجربه نشان می‌دهد که با رعایت قانون و انجام آن بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.