روح‌الله حسینیان کیست؟

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ‌دوره‌های هشتم و نهم، رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مشاورسیاسی و امنیتی رییس جمهور در دولت نهم است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام روح الله حسینیان در ۱۳۳۴ در شیراز متولد شد.

وی در سال ۱۳۴۹ وارد حوزه علمیه قم شد و تا سال ۵۹ در مدرسه حقانی، در محضر استادانی چون شهید بهشتی، شهید قدوسی و آیه الله خامنه ای کسب فیض کرد. اولین کتاب حسینیان به نام ” رهبری در تشیع ” در سال ۱۳۶۸ به چاپ رسید.

اغلب آثار این مؤلف در زمینه تاریخ سیاسی و محدودیت تشیع بوده است لذا، غیر از کتاب “چهارده سال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران” که واجد همین ویژگی است، سه کتاب قبلی وی با نام‌های “چهارده قرن تلاش شیعه برای توسعه و ماندن “،” بیست سال تکاپوی اسلام شیعی در ایران که سیر تحول و بستر سازی انقلاب را مورد بررسی قرار داده است، بر فرهنگ، تاریخ و ایدئولوژی سیاسی تشیع تکیه دارد.

سایر کتب که به قلم حسینیان نگاشته شده شامل ” حریم عفاف ( حجاب و نگاه از دیدگاه فقه اسلامی) “، “ستاره صبح انقلاب (زندگینامه حاج آقا مصطفی)”، ” فرشته زمینی (زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها) ” و” ماجراهای آغاجری ” است.

حسینیان در حال حاضر ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به عهده دارد و هم‌اکنون نیز در حال تدوین کتاب پنجم انقلاب اسلامی با موضوع دو سال مبارزات مردم ایران برای سرنگونی رژیم شاه و استقرار نظام آرمانی جمهوری اسلامی (۵۸ – ۱۳۵۷) است.

از سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به این موارد اشاره کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی(دوره هشتم)

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم

دوباربازداشت دررژیم شاه به خاطرمسائل سیاسی و مجروح قبل از انقلاب اسلامی

دادستان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان

دادستان ویژه و دادستان روحانیت تهران

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی

مشاورسیاسی و امنیتی رییس جمهور در دولت نهم

تالیف ۲۰ عنوان کتاب در موضوعات فقه و تاریخ انقلاب اسلامی

انتهای پیام/س۲

 


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. كيرخان:

    اخه پس گر میخواید

  2. هامون ايرانى،:

    دیگه چى میشه گفت ، مملکتى که ده تا دولت داره ولى همه کاره اصولگراها دیگه إز این بهتر نمیشه ، چون نماز خوان و مومنه و پاچه خوارى خوب خم میشه حالا بیحساب هم که بگه و تهدید به قتل هم بکنه اشکال نداره ، چون جبهه بوده و حالاهم جزء اصولگرایانها هم هستندها هر چى دلشونها میخواید ها میتوانند بلغوره کنندها ، مملکتى که معلوم نیست براى چه ریاست جمهور براش انتخاب میکنند و اختیارى نداره و همه کاره اونه که تاج عمامش بزرگتره ، إز این بهتر نمیشه ، ٣٨ سال إز انقلاب میگذره ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ، بازهم به شاه حمله میکنند،

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.