روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

۱۴اردیبهشت،

برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه هفت صبح: تماشای حرکات محیرالعقول ستاره‌های سینما، تلویزیون و موسیقی روی راپل، کایت، آویزان شدنشان از درخت، غواصی یا درگیر شدنشان با حیوانات وحشی، آن هم در شرایطی کاملا واقعی، چند برابر تماشای نقش‌هایشان داخل یک فیلم یا سریال جذابیت دارد.

سعید ابوطالب که مسابقه «سرزمین دانایی» را برای شبکه تهران تولید می‌کند، این بار در فیلم مسابقه« رالی ایرانی» به کارگردانی آرش معیریان، دست روی ستاره‌های مختلف گذاشته و آنها را وارد رقابتی نفس‌گیر کرده است. در اولین قسمت از مجموعه «رالی ایرانی» که قرار است چند روز آینده به بازار بیاید، از میان ۱۰ چهره مختلف سینمایی، تلویزیونی، ورزشی، موسیقی، از طریق قرعه‌کشی، سه گروه دو نفره متشکل از محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری و زوج سحر ولدبیگی و نیما فلاح برای مسابقه انتخاب شده‌اند تا در شرایطی کاملا هیجان‌انگیز و در عین حال خطرناک، مقابل هم قرار بگیرند و با یکدیگر رقابت کنند.

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

 مسابقه از چندین مرحله سخت با اتفاق‌هایی کاملا غیرمنتظره تشکیل شده. هرکدام از این گروه‌ها برحسب اتفاق، صندوقی انتخاب می‌کنند و براساس دستورالعملی که داخل آن نوشته شده، حرکت‌شان را آغاز می‌کنند. فرزاد حسنی به عنوان داور و همچنین راهنما، تمام طول مسیر آنها را هدایت می‌کند. سعید ابوطالب، تهیه‌کننده و نویسنده این مجموعه، دربارهٔ ابعاد مختلف آن توضیحات مفصلی به هفت صبح می‌دهد

یک کُری خوانی جذاب  میان سیروان و الناز شاکردوست

 «رالی ایرانی»‌ اوایل هفته آینده به بازار می‌آید. در این فصل، سه گروه دو نفری، متشکل  از سیروان – فروتن، شاکر‌دوست – بختیاری و ولدبیگی – فلاح به داوری فرزاد حسنی، رقابت می‌کنند. سعید ابوطالب، نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه دربارهٔ ابعاد مختلف آن به هفت صبح توضیح می‌دهد

روز دوشنبه ۹ اردیبهشت، قسمت‌های اول و چهارم فیلم مسابقه «رالی ایرانی»، برای جمع کوچکی از هنرمندان و اهالی رسانه نمایش داده شد. تماشای این قسمت‌ها با اینکه یک جورهایی تمام شک و شبهه‌هایی را  که دربارهٔ غیرواقعی و ساختگی بودن موقعیت‌ها وجود داشت برطرف کرد اما چند سوال در ذهن همه به وجود آورد؛ سوالاتی که قطعا از چند روز آینده با تماشای اولین سری این مجموعه برای شما هم به وجود می‌آید.

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

مسائلی از قبیل اینکه از میان تمام بازیگران و چهره‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی، موسیقی و ورزشی، این اشخاص بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند؟ یا به طور مثال قبل از آغاز مسابقه، چقدر تمرین‌های مقدماتی آمادگی جسمانی روی آنها انجام شده تا بتوانند انقدر راحت روی راپل قرار بگیرند یا به طور مثال غواصی کنند؟ یا به طور مثال حضور زنان بازیگر در این مسابقه، با توجه به خط قرمزهای مختلف، مجاز شمرده می‌شود‌؟ و‌… این مسائل را با سعید ابوطالب، نویسنده و تهیه‌کننده این فیلم-مسابقه در میان می‌گذاریم. او علاوه بر پاسخگویی به این سوالات، اطلاعات جالب دیگری دربارهٔ این مجموعه هم در اختیارمان می‌گذارد.



انتخاب براساس توانایی جسمانی

سعید ابوطالب، دربارهٔ اینکه چطور شده که از میان چهره‌های مختلف عرصه‌های بازیگری، موسیقی، ورزشی و … این ۶ نفر را انتخاب کرده‌اند توضیح می‌دهد: «قبل از آغاز به کار، با حدود ۷۰ بازیگر و چهره‌های سرشناس سایر رشته‌ها صحبت کردیم. از این میان با ۳۵ نفر وارد مذاکره شدیم. برای هر کدام از آنها توضیح می‌دادیم که مسابقه مراحل سختی دارد و از بدل هم خبری نیست.

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

هرکس وارد آن می‌شود باید توانایی ماشین‌سواری میان جنگل، سوار‌شدن به هواپیماهای تک‌نفره، رفتن روی راپل، کایت‌سواری، غواصی و‌… را داشته باشد و هیچ کدام نباید از ارتفاع بترسند. با این شرایط، از میان ۳۵ نفر، ۱۰ نفر باقی ماندند که نهایتا همانطور که در قسمت اول شاهد آن هستیم، از میان ۱۰ نفر، برحسب قرعه‌کشی، به این شش نفر رسیدیم.» به نقل از او انتخاب‌ها در مرحله آخر کاملا براساس قرعه‌کشی انجام شده است.



آموزش نیم ساعته غواصی

با اینکه به نقل از ابوطالب، چهره‌هایی وارد مسابقه شده‌اند که از نظر توانایی جسمانی، خودشان را قوی ارزیابی کرده بودند اما خب ورود به چنین مسابقه‌ای، طبیعتا نیاز به تمرین‌های زیادی هم دارد. آنطور که به نظر می‌رسد قبل از هر مرحله، باید یک سری آموزش به هرکدام از آنها داده شده باشد.

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

ابوطالب در این باره می‌گوید: «برای بعضی از آیتم‌ها مثل ‌ غواصی، آموزش نیم‌ساعته داشتیم. در سایر مراحل هم تکنسین‌های مخصوص، همراه آنها بودند تا اگر زمانی مشکلی به وجود بیاید، کمک‌شان کنند. ضمن اینکه برخی از مراحل، مثل ماهیگیری را به دلیل اینکه هیچ کدام از شرکت‌کننده‌ها نتوانستند از پس آنها بر بیایند، کاملا حذف کردیم.» اما با این حال به نقل از این تهیه‌کننده، باز هم در مسیر مسابقه برخی از آنها از جمله الناز شاکردوست دچار اتفاق شدند.


اتفاقی بودن مراحل مسابقه

مراحل مختلف «رالی ایرانی»، برای هرکدام از گروه‌ها نسبت به دیگران، یک مقدار تفاوت‌ دارد و به نقل از خود ابوطالب مثل مراحل مختلف گیم است: «ابتدای کار، سه جعبه با قرعه‌کشی، به دست هر کدام از گروه‌ها می‌افتد و مسیر مسابقه را به آنها نشان می‌دهد. اینکه کدام مسیر به کدام یک از گروه‌ها بیفتد، کاملا اتفاقی است و اصلا به اینکه اعضای گروه، خانمند یا آقا ربطی ندارد. به طور مثال یک جایی طبق دستورالعمل حتی یکی از گروه‌ها مسیرش از دیگران جدا می‌شود و حتی میان راه در جنگل گم می‌شود.» به نقل از او نکته قابل توجه در این مسابقه، فقط سرعت است و اینکه کدام یک از آنها می‌توانند در مدت ۷۲ ساعت، یعنی سه روز، مسیر مسابقه را طی کنند.

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی


فیلمبرداری با ۱۰ دوربین

همانطور که مسابقه، بخش‌هایی سخت و نفسگیر دارد و شرکت‌کنندگان را مجبور می‌کند از راه‌های صعب‌العبور حرکت کنند، فیلمبرداری هم در این شرایط خیلی سخت می‌شود. مخصوصا اینکه در تمام مراحل از غواصی گرفته تا ماشین‌سواری، راپل و‌… از تمام جهات، تصویر داریم و مشخص است که کار با تعداد زیادی دوربین گرفته شده. ابوطالب در این باره می‌گوید: «حدود ۱۰ تا دوربین داشتیم. به طور مثال موقع غواصی، راپل و‌… یکی از دوربین‌ها به کلاه بازیگر وصل بود و اصلا دیده نمی‌شد.» به نقل از او تیم فیلمبرداری «رالی ایرانی»، همان گروهی بوده‌اند که پیش از این در «سرزمین دانایی» با او همکاری کرده‌اند و از این جهت، به کار در جنگل و مناطق سخت عادت دارند.



مسابقه خانم‌ها با رعایت خط قرمزها

 با اینکه معمولا خط قرمزهای شبکه نمایش خانگی، به نسبت تلویزیون کمتر است اما تا به حال در هیچ مسابقه‌ای، زنان همپای مردان، کایت‌سوار نشده و روی راپل نرفته‌اند و می‌شود گفت این مجموعه از این نظر خط‌شکنی کرده. با اینکه خانم‌های این مجموعه از نظر پوشش، کاملا خط قرمزهای تلویزیون را در نظر گرفته‌اند اما باز هم این ابهام به وجود می‌آید که آیا ممکن است بعد از پخش، با بازخوردهای متفاوتی از این جهت مواجه شوند یا نه!

روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

 ابوطالب می‌گوید: «هم من هم آرش معیریان، هر دو استانداردهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی را می‌شناختیم. ضمن اینکه گروه خانم‌ها از آقایان کاملا مجزاست. اگر دقت کنید، ما حتی روی صورت خانم‌ها گریم هم انجام ندادیم. همه چیز از لباس‌ها گرفته تا حجاب خانم‌ها   براساس عرف جامعه است.»



روزهای سختِ ستاره‌ها در رالی ایرانی

توزیع سه سری در یک ماه

با اینکه رالی ایرانی از مدتها قبل ساخته شد اما مراحل آماده سازی و گرفتن مجوز آن، خیلی زمان برد و نهایتا قرار است از چند روز آینده، اولین سری آن یعنی قسمت‌های اول و دوم مجموعه به بازار بیاید. ابوطالب دربارهٔ دلایل این تاخیر می‌گوید: «قبل از اینکه بخواهیم برای گرفتن مجوز از ارشاد اقدام کنیم، علاوه بر آماده‌سازی قسمت‌های مختلف این فیلم-مسابقه، حتی آنونس‌ها و پوسترهای‌مان را هم آماده کردیم. قصدمان این بود که مثل خیلی از مجموعه‌های چند وقت اخیر، قسمت‌های بعدی گرفتار مجوز نشود و در توزیع آن تاخیر به وجود نیاید.» به نقل از او الان مجوز تمام قسمت‌ها آماده است و هر سه سری، طی سه هفته تا یک ماه به بازار می‌آید.»


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.