فرهنگ اصیل ایرانی الگویی برای سینمای جهان باشد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان بر لزوم بهره‌گیری از فرهنگ اصیل ایرانی در تولیدات سینمایی داخلی به‌منظور الگوگیری جهان از سینمای ایران تاکید کرد.

علی صالحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در بحث هنر باید افکار نو و  سنتی را یافته و مفاهیم مد نظر را به آن منتقل کنیم‌، گفت:‌ برخی دوستان در بحث هنر دچار افراط و تفریط شده‌اند‌ که این امر جای سوال دارد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه سنگین پروژه سینمایی «لاله»‌ افزود: هزینه بالای پروژه‌های سینمایی همیشه ضامن کیفیت و سلامت کار محسوب نمی‌شود، آن‌هم در چنین شرایطی که کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی خیز برداشته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با انتقاد از نحوه انتخاب کارگردان پروژه لاله تصریح کرد: تعدد نخبگان فرهنگی با توانایی‌های بالا برای کارگردانی فیلم‌های بین‌المللی در کشور به حدی هست که به‌کارگیری کارگردانان ضد ارزشی ضرورتی نخواهد داشت.

صالحی همچنین با  ابراز نگرانی  از محتوای فیلمنامه “لاله” تاکید کرد:‌ کلیت فضای فیلم‌نامه که در رسانه‌ها منتشر شد، نوعی گرایش به فمنیسم دارد به این معنی که آزادی‌هایی که برای یک‌خانم اتومبیل‌ران برای شرکت در مسابقه‌ رالی مردان در نظر گرفته شده خود نوعی گرایش به فمنیسم است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان در پایان با بیان اینکه اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید دقت نظر بیشتری در تایید فیلم‌نامه‌ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما باید در فیلم‌های خود بر فرهنگ اصیل ایرانی تکیه کنیم نه اینکه از غرب الگوبرداری کنیم چرا که تمدن سه هزار ساله ما پیشرفته‌ترین فرهنگ بشریت‌ را دارد پس چرا برای معرفی یک زن مسلمان ایرانی موفق از این گونه الگوبرداری‌ها می‌شود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.