روند مقاوم سازی بیمارستا‌ن‌ها کند است

درمان وزیر بهداشت تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات درمانی و امداد رسانی در زلزله احتمالی پایتخت را تشریح کرد. (ایسنا)، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات امدادی و درمانی در زلزله احتمالی تهران، گفت: امدادرسانی به…

درمان وزیر بهداشت تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات درمانی و امداد رسانی در زلزله احتمالی پایتخت را تشریح کرد.

(ایسنا)، با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای ارایه خدمات امدادی و درمانی در زلزله احتمالی تهران، گفت: امدادرسانی به زلزله احتمالی تهران از برنامه‌ای جامع برخوردار است. ابتدا آن که با مدیریت شهرداری در تهران حدود ۳۰۰ نقطه سوله‌های مدیریت بحران تشکیل شده است که در تمام این نقاط امکانات ارایه خدمات سرپایی در نظر گرفته شده است. امکانات لازم برای بیمار تحت نظر نیز در سوله‌های مدیریت بحران پیش بینی شده است.

وی نسبت به فرسودگی بافت تعداد زیادی از بیمارستان‌های تهران هشدار داد و گفت: روند مقاوم سازی بیمارستان‌ها روندی زمان‌بر است. با ادامه روند کنونی ممکن است جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده چندین سال به طول انجامد.امامی رضوی افزود: پیش از این برآورد شده بود که اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان لازم است تا مقاوم سازی بیمارستان‌ها در کل کشور صورت گیرد. اما به دلیل کمبود اعتبارات و محدودیت منابع، روند مقاوم سازی و جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده اکنون خیلی کند است؛ به طوری که شاید در حال حاضر سالانه تنها دو تا سه درصد بیمارستان‌ها جایگزین می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: براین اساس در کنار بحث مقاوم سازی و جایگزینی بیمارستان‌ها، آموزش‌ فرآیندها و مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است و بحث‌های نرم افزاری این موضوع را آغاز کرده‌ایم. این مباحث به خوبی در وزارت بهداشت پیش رفته و آموزش‌ها و مانورهای خاص زلزله در تمام بیمارستان‌ها برقرار شده است تا در صورت وقوع حادثه، پرسنل بتوانند در همان حیاط بیمارستان ارایه خدمت داشته باشند.

پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.