رونق تئاتر استانی، با اجرای عمومی جشنواره‌ها

محمود فرهنگ بیان کرد

محمود فرهنگ، داور جشنواره تئاتر کرمان گفت: اجرای عمومی نمایش‌ها از طریق شرکت در جشنواره تئاتر استانی باعث رونق تئاتر استان‌ها می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، محمود فرهنگ، که داوری آثار جشنواره تئاتر استان کرمان را برعهده داشت گفت: در صورتی که جشنواره تئاتر استانی عاملی برای اجرای عمومی آثار هنرمندان شهرستانی در طول سال باشد به پربار شدن تئاتر استان‌ها کمک خواهد کرد.

وی توضیح داد: در ایام بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان داوری ۱۳ اثر نمایشی را برعهده داشتم که از این میان آثار زیادی به مسائل مربوط به استان کرمان، اختصاص داشت و با توجه به رویکردی که بیشتر نمایش‌های راه یافته به جشنواره استانی کرمان نسبت به تولید آثار بومی داشتند، موضوعات و مسائل این استان در قالب نمایش به تصویر کشیده شده بود.

داور جشنواره تئاتر استان کرمان اظهار کرد: آثار راه یافته از شهرستان‌های استان کرمان به این جشنواره کیفیت قابل توجهی داشتند و با وجود امکانات محدود در این استان، نمایش‌های خوبی به اجرا درآمد.

وی در ادامه گفت: از آنجا که آثار جوانان جشنواره تئاتر استان کرمان بسیار قابل تعمق و تاثیرگذار بود آینده خوبی را برای تئاتر استان کرمان پیش بینی می‌کنم.

فرهنگ تصریح کرد: سالن‌های مملو از تماشاگران و علاقه‌مندان به هنر نمایش یکی از نقاط قوت بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان کرمان محسوب می‌شود.

وی در ادامه در مورد دیگر بخش‌های جشنواره تئاتر استان کرمان بیان کرد: همچنین برپایی جلسات نقد و بررسی و کارگاه های آموزشی طی دو نوبت از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره تئاتر استان کرمان بود.

فرهنگ افزود: برخی از آثار جشنواره تئاتر استانی پیش از این به اجرای عمومی رسیده‌اند و امکان اجرای عمومی برای برخی دیگر از گروه های نمایشی نیز با توجه به حضور افرادی که سالن اختصاصی در اختیار دارند فراهم می‌شود و این در پربار شدن تئاتر استان نقش بسزایی خواهد داشت.

داور جشنواره تئاتر استان کرمان در پایان بیان کرد: کمبود سالن‌های تمرین و دغدغه‌هایی که برای هنرمندان استان‌ها وجود دارد از جمله مسائلی است که در این جشنواره شاهد آن بودم.

گفتنی است، کریم اکبری مبارکه، علیرضا استادی و محمود فرهنگ داوری آثار جشنواره تئاتر استان کرمان را برعهده داشتند.

انتهای پیام/
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.