رونمایی از شناسه یکپارچه مد و لباس ایران؛ «شیما»

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

«شیما» (شناسه یکپارچه مد و لباس ایران) همزمان با آغاز iبه کار نمایشگاه مد و لباس (مانتو و پوشش سر) رونمایی می گردد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر؛ مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح کد گذاری کالاهای فرهنگی پیش از این فقط درباره کتاب (شابک) و آثار موسیقایی (شاوند) اجرا شده بود.
حمید قبادی افزود: برای اجرایی شدن نمایشگاه امسال سه نشست با طراحان کشور، ‌یک نشست با طراحان لباس و صحنه و یک نشست با طراحان علمی و نمایشگاهی برگزار شده بود.
وی با اشاره iبه این که در نمایشگاه امسال موضوعات علمی و همسان سازی با فعالیت های اجرایی مد نظر قرار گرفته است؛ اضافه نمود: این حوزه ظرفیت بسیاری دارد و از رسانه ها تقاضا می کنیم که با نگرش فرهنگی iبه لباس آن را از حوزه اجتماعی خارج نمایند و iبه طور ویژه خبرها مربوط iبه این حوزه را پوشش دهند.

مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمادگی داریم کتابچه قوانین و مقررات مربوط iبه لباس را منتشر کنیم.
قبادی افزود: قانون ساماندهی مد و لباس سال ۱۳۸۵در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، در این قانون، قانون گذار لباس را کالای فرهنگی می داند و همه حمایت های فرهنگی مشمول حوزه مد و لباس هم می گردد.
عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه مد و لباس و پوشش سر افزود: این قانون iبه مشارکت نمایندگان این حوزه نگاه جامعی دارد و در آن در کنار نهادهای دولتی و سازمان های حاکمیتی iبه نهادهای غیردولتی و تشکل های صنفی هم اشاره شده است تا در تامین الگوهای لباس ایرانی مشارکت داشته باشند.
«نمایشگاه مد و لباس و پوشش سر» فردا – سه شنبه – در تالار وحدت افتتاح می گردد.

 نمایشگاه بزرگ مد و لباس اسلامی و ایرانی از ۹ تا ۲۰ آبان از ساعت ۹ تا ۱۹ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و بازدید برای عموم مردم آزاد است.
 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.