رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی هفته پژوهش و فناوری

دومین جلسه شورای سیاستگذاری هفته پژوهش در دانشگاه آزاد به منظور تبیین وظایف ستادهای منطقه ای، کمیته­ اجرایی و امور نمایشگاهی، کمیته علمی و انتخاب پژوهشگر برتر و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، این جلسه با حضور دکتر افشار معاون پژوهشی و رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بلندی معاون آموزشی، دکتر اسدی معاون پزشکی، مهندس میرشمسی رییس سازمان سما، دکتر زارع رییس باشگاه پژوهشگران جوان، مهندس کفیل سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، خیاطان نماینده وزارت علوم و مدیران کل حوزه معاونت پژوهش برگزار شد.
دکتر افشار در سخنانی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری در هفته آخر آذرماه برگزار می شود، گفت: با توجه به گستردگی برنامه­های این هفته مهم و لزوم هماهنگی واحدهای مختلف، شیوه نامه ای حاوی روش­های اجرایی برنامه­ها تدوین شده است.

وی بر بستر سازی به منظور شناسایی، عرضه و تجاری سازی یافته­های پژوهشی و فناوری، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه­های اجرایی و خریداران دستاوردها و تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه تاکید کرد.
افشار ادامه داد: انتشار عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی واحدهای دانشگاهی، تشویق و تقدیر پژوهشگران، فناوران و پژوهشیاران و ارزیابی فعالیت های پژوهشی و فناوری یک ساله واحدها و مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف عملیاتی برنامه هفته پژوهش است.

همچنین دکتر بلندی با اشاره به رقابت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه آموزش عالی و گستردگی آن در ۳۱ استان کشور، گفت: باید بستر مناسبی برای تبدیل پتانسیل های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی به بالفعل فراهم شود و با یک نگاه جدید به تغییرات رخ داده شده توجه کرد.

وی بر توانمندی­های بی نظیر دانشگاه آزاد در حوزه های پزشکی و غیر پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد بازوی قوی برای کشور است و انتظار ما از وزارت علوم این است که نگاه جامع تری به دانشگاه داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر داود ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه و دبیر ستاد ، برنامه های هفته پژوهش را برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و رونمایی از دستاوردهای جدید، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، نمایشگاه کتب تخصصی و تجهیزات تحقیقاتی دانشگاهی و تبلیغات هدفمند رسانه­ای دانست.

وی به تشریح فعالیت کمیته های مختلف پرداخت و در خصوص داوری و انتخاب پژوهشگر برتر، طرح و مقاله برگزیده در رشته های مختلف کشاورزی، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری و دامپزشکی توضیحاتی را ارائه کرد.
دکتر صحافی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات نیز با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس  www.rw.iau.irبه معرفی امکانات ساختاری و نرم افزاری آن پرداخت./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.