رییس جهاد دانشگاهی:سینمای ما باید سبب استحکام نظام خانواده شود

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۱:۴۲:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در آستانه هفته بزرگداشت مقام زن؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس جهاد دانشگاهی با انتقاد از فیلم های نمایش داده شده  دررسانه ملی اظهار داشت: صدا و سیمای ما باید به سمت ساخت فیلم‌هایی برود که باعث استحکام نظام خانواده شود، متاسفانه بخشی از فیلم‌هایی که در داخل سینما به نمایش گذاشته می‌شود دارای تفکر لیبرالیستی است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی آریا، دکتر محمد حسین یادگاری، رییس جهاد دانشگاهی در نخستین همایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی با بیان اینکه فرهنگ دانشجویی جدا از مهندسی فرهنگی نیست گفت: قسمتی از مهندسی فرهنگی،‌ فرهنگ دانشجویی است و فرهنگ دانشجویی جدا از فرهنگ جامعه نیست.منظور از مهندسی فرهنگی، فرهنگی است که بر پایه اعتقادات و آداب و رسوم این مملکت بوده و تفکر خلقتی، آفرینشی و الهی بر آن جاری باشد که هرچه این فرهنگ گسترش یابد موفقیت‌های بیشتری در پی آن ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی معتقد است که با تفکر ارزشی می‌توان به قله‌های رفیع افتخار و پیروزی دست یافت به نحوی که نظام جمهوری اسلامی با تفکر جهادی و اندیشه‌های الهی طی چند سال به موفقیت‌هایی دست یافته است که کشورهای دیگر طی چندین سال به آن رسیده‌اند، همه این موارد نشات گرفته از مهندسی فرهنگی است که باید به طور کامل در نظام جمهوری اسلامی جاری شود.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دانشجویی تنها مختص دانشگاه نیست و نیازمند یک پشتوانه در خارج از دانشگاه است، اظهار داشت: در این زمینه مواردی همچون فرهنگ دانش آموزی، فرهنگ خانواده و جامعه برای ارتقای جامعه دست به دست هم می‌دهد.
یادگاری در خصوص معنویات در دانشگاه ها گفت:  در درون دانشگاه باید هم بر روی ظواهر و هم معنویت کار شود. ظواهر دانشگاه باید با تفکر دینی و الهی اجرا شود، چراکه تفکر بدون قوانین و مقررات در جامعه نداریم ، بنابراین تعطیل کردن قوانین و مقررات به بهانه کار فرهنگی قابل قبول نیست. 
وی با بیان اینکه در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی بحث حفظ نظام خانواده و انسجام آن تاکید شد، گفت: نباید اجاه دهیم که فرهنگ‌های غربی بر فرهنگ اصیل و دینی ما مسلط شود.
رییس جهاد دانشگاهی با انتقاد از فیلم های نمایش داده شده  دررسانه ملی اظهار داشت: صدا و سیمای ما باید به سمت ساخت فیلم‌هایی برود که باعث استحکام نظام خانواده شود، متاسفانه بخشی از فیلم‌هایی که در داخل سینما به نمایش گذاشته می‌شود دارای تفکر لیبرالیستی است.
رییس جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که هدایت‌گر این نظام است با تفکر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی را به سمت مهندسی فرهنگی حرکت داده‌اند. اگر بخواهیم تفکرات امام را به قشر دانشگاهی معرفی کنیم باید با شیوه‌ها و حرکت‌های جدید این تفکرات را به دانشجویان ارائه کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۳۴۲۵۷۲۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.