رژیم صهیونیستی نگران قطع رابطه با مصر است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۴
۰۰:۱۱:۴۲٫۱۲
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی گزارش داد اسرائیلی ها از احتمال بازگشت روابط با مصر به عقب نگران‌انند.
ولید العمری درباره واکنش مقام های صهیونیستی به اقدام مصر در قطع کردن صدور گاز به این رژیم و اینکه آیا اسرائیلی ها پذیرفته اند که مسئله سیاسی نیست و صرفاً یک مشکل تجاری است گفت سخنان مسئولان اسرائیلی نشان دهنده این است که این مسئله سیاسی نیست و صرفاً اختلاف تجاری بین شرکت مصری ایگاز با شرکت بین المللی واسرائیلی است.
خبرنگار الجزیره افزود بر اساس اطلاعات موجود شرکت اسرائیلی به علت خسارت هایی که در نتیجه انفجارهایی که در خط انتقال گاز صورت گرفت و شمار آن تقریباً دوازده انفجار بود، در دادگاه بین المللی علیه شرکت مصری دادخواست قضایی ارائه کرده است.
ولید العمری افزود اسرائیل پیش بینی می کند که دادگاه بین المللی به نفع آن رای صادر کند و بر اساس آن هشت میلیارد دلار طرف مصری به اسرائیل پرداخت کند.
وی گفت همچنین این برداشت در اسرائیل وجود دارد که مصر با این تصمیم سعی کرده است تا شرکت اسرائیلی را تحت فشار قرار دهد تا از شکایتش به دادگاه بین المللی منصرف شود زیرا بار مالی سنگینی برای مصر دارد.
ولید العمری تصریح کرد از سوی دیگر، مصر تلاش می کند تا مفاد توافقنامه گذشته را اصلاح کند زیرا در سال دو هزار و پنج که این قرارداد به امضا رسید گاز مصر ارزان به اسرائیل فروخته می شود.
وی تصریح کرد قیمت گازی که مصر در اختیار اسرائیل قرار می داد بسیار ارزان بود و بسیار به نفع اسرائیل بود و چهل درصد از انرژی آن تامین می شد.
توافقنامه ای که سال دو هزار و پنج به عنوان یک توافقنامه اقتصادی امضا شد به عنوان الحاقیه به معاهده صلح بین اسرائیل و مصر قلمداد شد که به نوعی عادی سازی روابط بین دو طرف بود.
وی افزود این امر سبب نگرانی اسرائیلی هاست زیرا توقف صدور گاز به مصر نشان می دهد که روابط دو طرف به سال های پیش بازگشته است.
خبرنگار این شبکه افزود مسئولان اسرائیلی اعلام می کنند که این مسئله اختلاف تجاری بین دو شرکت است و نخست وزیر و وزیر امور خارجه شب گذشته برای حل این مانع با مقام های مصری گفت و گو کرده اند.
۰۰:۱۴:۵۳٫۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.