رکورد امتیاز در بسکتبال المپیک شکسته شد/ نام آنتونی در تاریخ المپیک ثبت شد

با پیروزی ۱۵۶ بر ۷۳ تیم ملی بسکتبال آمریکا مقابل نیجریه ، رکورد پرامتیاز ترین بازی بسکتبال تاریخ المپیک شکسته شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پرتاب موفق ۳ امتیازی آندره ایکودالا در چهار دقیقه و ۲۷ ثانیه مانده به پایان بازی با نیجریه رکورد پرامتیازترین بازی تاریخ المپیک شکسته شد پیش از این تیم برزیلی در سال ۱۹۸۸ با ۱۳۸ امتیاز مقابل مصر این رکورد را در اختیار داشت.

آمریکایی ها تنها در نیمه اول ۷۸ امتیاز کسب کردند و کارملوآنتونی نیز با ۳۷ امتیاز خود رکورد ۳۱ امتیازی استفان ماربوری را به عنوان امتیازآورترین بازیکن المپیک شکست.

آنتونی در این بازی عملکرد شگفت انگیزی با گل کردم ۱۰ پرتاب ۳ امتیازی از ۱۲ اقدام خود داشت راسل و ستبروک ۲۱ و کوبی برایانت نیز ۱۶ امتیاز در این دیدار تاریخی داشتند از طرفی دیوگونیز با ۲۷ امتیاز و هفت ریباند بهترین بازیکن تیم ملی نیجریه بود.

رسانه ها پس از این پایان این بازی به شوخی دیدار با نیجریه را بازی تمرینی برای کارملو آنتونی نامیدند.

*خطر از بیخ گوش اسپانیا گذشت

تیم ملی اسپانیا که در ۳ کوارتر ابتدای بازی با بریتانیا از این تیم پیش بود در کوارتر پایانی با رها کردن بازی تا لبه شکسته مقابل میزبان پیش رفت اسپانیایی ها که در کوارتر آخر با نتیجه ۳۰ بر ۱۹ بازی را واگذار کردند در مجموع موفق به کسب سومین پیروزی پیاپی خود با نتیجه ۷۹ بر ۷۸ شدند.

لوئل دنگ ستاره انگلیسی ها با ۲۶ امتیاز، ۹ ریباند و هفت پاس منجر به گل بهترین بازیکن زمین بود و فریلند نیز با ۲۵ امتیاز و هفت ریباند به کمک وی آمد.

خوزه کالدرون با ۱۹ و پائوگسول با ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن اسپانیا بودند.

دیروز تیم فرانسه نیز با ۲۷ امتیاز تونی پارکر موفق به پیروزی ۸۲ بر ۷۴ مقابل لیتوانی شدند، استرالیا با ۲۰ امتیاز و نتیجه ۸۱ بر ۶۱ نماینده آسیا را برد در این بازی ژیان لیان به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو به زمین خارج و باعث نگرانی چینی ها به خاطر ۲ بازی باقیمانده در مرحله مقدماتی شد.

جینیو بیل اسکولا و دلفینو ستاره های آرژانتین با درخشش خود نتیجه ۹۲ بر ۶۹ مقابل تونس را رقم زدند و تیم روسیه که عملکرد غیر قابل پیش بینی ای در این المپیک داشته اند با نتیجه ۷۹ بر ۷۸ حریف قدرتمند خود برزیل را شکست دادند.

چهارمین روز بازی های بسکتبال مردان المپیک فردا با شش دیدار پی گیری می شود و تیم های فرانسه با تونس، آمریکا با لیتوانی و نیجریه با آرژانتین در گروه اول و روسیه با اسپانیا، چین با برزیل و بریتانیا با استرالیا در گروه دوم روبرو می شوند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.