رییس دانشگاه پیام نور مرکز همدان: سرانه فرهنگی دانشجویان پیام نور پایین است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

رییس دانشگاه پیام نور همدان گفت: سرانه برنامه فرهنگی هر دانشجو در این دانشگاه در سال هشت هزار تومان است.

دکتر “حسین رضا طاهری” در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، عنوان نمود: سرانه برنامه فرهنگی هر دانشجو در طول سال تنها هشت هزار تومان بوده که این مبلغ با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ و ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه‌ها بسیار کم است.

وی افزود: دانشگاه به عنوان مرکز علمی و دانشجویان به عنوان اشخاص مرجع در نهادینه شدن فرهنگ در جامعه نقش بسیار مهمی دارند.

دکتر طاهری بیان نمود: محتوای دروس دانشگاهی دانشجویان را در جهتی تعالیم مقدس دینی هدایت می‌کند بنابراین کتب دانشگاهی در بسط و توسعه فرهنگ دینی می‌توانند بسیار کارساز باشند.

رییس دانشگاه پیام نور همدان اظهار نمود: دانشگاه‌ها با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و فوق برنامه در قالب‌های گوناگون تلاش می‌کنند که فرهنگ دینی را در بین دانشجویان و در نهایت در جامعه نهادینه نمایند، بنابراین محتوای دروس و برنامه‌های فرهنگی تربیتی در این جهت نقش آفرین است.

وی تصریح نمود: تشکل‌های دانشجویی از جمله کانون قرآن و عترت، کانون جمعیت هلال احمر، بسیج دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه پیام نور همدان فعالند که همهی بها‌های این فعالیت‌ها از اعتبارات فرهنگی دانشگاه که ناچیز است تامین می‌شود.

دکتر طاهری تاکیدکرد: با توجه به اینکه بودجه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور نسبت به حجم فعالیت‌های دانشگاه پایین است، برنامه‌های مختلف دانشگاه ممکن است با همکاری سایر ارگانها برگزار شود که امیدواریم در آینده میزان این اعتبارات افزایش یابد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.