رییس فرهنگستان علوم اسلامی: مبارزه امام مبتنی بر قدرت الهی بود

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام’سیدمحمد مهدی میرباقری’روز چهارشنبه در همایش

‘جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)’ در قم گفت: نگرش حضرت امام(ره) به قدرت با رویکرد سایر مکاتب غربی و شرقی متفاوت بود زیرا ایشان قدرت را برای اعتلای اسلام می خواست.

وی ادامه داد: امام هرگز شروع کننده جنگ نبود اما از آن برای تبیین مبانی اسلام ، ارزش شهادت و گسترش فرهنگ معنویت و اخلاق استقبال کرد.

میرباقری گفت: امام با انقلاب اسلامی به دنبال یک انقلاب عظیم جهانی بود و بخوبی می دانست این اقدام به جنگ و درگیری طولانی نیز می انجامد.

وی اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی به دنبال تمدن جدیدی بود تا علاوه بر دفاع همه جانبه از اسلام ناب محمدی(ص)، موازنه جهان در مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز به نفع آن برهم زند.

میرباقری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب واقعی بعد از واقعه رنسانس بود، افزود: این انقلاب در مقابل تجدد و مادیگرایی غرب و شرق ایستاد و پس از شکست دادن اردوگاه شرق، در حال مبارزه جدی با اردوگاه غرب است.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی نیز ادامه اندیشه امام و مبارزه با جریان تجدد است به همین دلیل هم دنیای مادی و غرب در مقابل آن ایستاده و به دنبال منحرف کردن آن است.

همایش ‘جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)’با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی با هدف بررسی افکار و آرای حضرت امام در مقوله جنگ، دفاع مقدس و صدور انقلاب با حضور صاحبنظران، به مدت یک روز در قم برگزار شد.ک/۲

۵۶۹ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۴۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.