زلزله مدیریتی در صنعت بیمه

۱۰اردیبهشت،

بینا- شرکت‌های بیمه خصوصی این روزها، تحولات و جابجایی‌های شدید و سریع مدیریتی را تجربه می‌کند که شاید نشان‌دهنده‌ی عمق بحرانی باشد که از مدت‌ها پیش در زیر پوست این صنعت رخنه کرده بود.
به گزارش بینا، تحولات امسال با تغییر مدیرعامل بیمه معلم آغاز شد. محمود تدین که حدود ۷ ماه مدیرعامل این شرکت بود جای خود را به “تحسیری” داد که سوابقش در بیمه دانا و ما بوده است. بیمه معلم به سبب اختلاف سهام‌داران همواره از توسعه‌ی بیشتر بازمانده و در سال ۹۰ به زیان‌دهی رسید. آغاز دوران کوتاه مدیریتی تدین در بیمه معلم با آخرین روزهای حیات محمدرضا عباسی ـ مدیرعامل فقید این شرکت ـ همزمان بود.

بیمه ملت

در روزهای قبل، در اقدامی بی‌سابقه در صنعت بیمه ایران، شرکت دولتی بیمه ایران سهام قابل توجهی از شرکت خصوصی بیمه ملت را خریداری کرد. ناظران، این اقدام را کلید خوردن ادغام‌ها در صنعت بیمه عنوان می‌کنند. بر همین اساس بر اساس شنیده‌ها، گویا مسعود حجاریان ـ مدیرعامل باسابقه بیمه ملت ـ تمایل بسیاری به ماندن در این شرکت پس از خرید سهام آن از سوی بیمه ایران ندارد.

بیمه سینا

در اواسط هفته قبل فریدون صفرخانلو در شرکت بیمه سینا جای خود را به قائم‌مقامش ـ کامبیز پیکارجو ـ داد.

بیمه آرمان

علی فتحعلی که پیش از این با صفرخانلو در بیمه دی همکار بود حالا که مدیرعاملی بیمه آرمان را بر عهده دارد، پس از خروج او از بیمه سینا، وی را در کسوت قائم‌مقام به شرکت بیمه آرمان دعوت کرده است. در حال حاضر ناصر سلوکی قائم‌مقام بیمه آرمان بود که خود از معاونت فنی بیمه توسعه به این شرکت آمده بود.

تغییرات آتی
چند شرکت بیمه‌ی خصوصی دیگر هم در آستانه‌ی تغییر و تحولات مدیریتی می باشند که خبرها بانک به زودی خبرها آن‌ها را منتشر خواهد کرد.
*کیوان پارسیان / خبرها بانک

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.