زمان بهره برداری فاز نخست پایانه شرق مشخص شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره برداری فاز نخست پایانه شرق در خردادماه سال آینده خبر داد.

زمان بهره برداری فاز نخست پایانه شرق مشخص شد

به گزارش ممتاز نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه احداث پایانه جدید شرق را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه بخشی از اقدامات برای این پایانه در مدتی به شرکت مترو واگذار شده است، گفت: مجدداً تصمیم گرفته شد اجرای امور به سازمان پایانه ها اختصاص یابد؛ اما چون پیمانکار مترو کار را آغاز کرده بود مجبور شدند که پیمانکار را خلع ید کنند و شهرداری پیشنهاد داد ردیف بودجه برای تکمیل پایانه شرق به شرکت مترو اختصاص یابد و نظر کمیسیون در این خصوص مثبت است.

وی افزود: به استناد اسناد بالادستی به شهرداری تهران اجازه داده می شود، بر اساس آیین نامه معاملات، شرکت مترو برای تکمیل پایانه شرق به میزان هشت هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد مربوطه و با لحاظ صرفه و صلاح شهرداری و با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.

در ادامه این جلسه محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: پس از اینکه کار آغاز شد، شرکت شهروند با راهبری معاونت مالی پای کار آمد تا انتفاع بیشتری از شهر صورت بگیرد. مدتی طول کشید تا مشکل زمین و پیمانکار حل شود که خوشبختانه حل شد.

وی با بیان اینکه فاز اول ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در خردادماه سال آینده تعاونی های حمل و نقل در پایانه شرق مستقر خواهند شد و فاز دوم نیز نیاز به جانمایی ساختمان و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: البته شرکت شهروند هم گلایه ای دارد که کار آنها راه نیافتاده و ناهماهنگی رخ داده بود که زمین را تحویل نگرفته بودند و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات حل و کار زودتر انجام شود.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر نیز گفت: تقاضا داریم با افتتاح پایانه شرق، حرکت اتوبوس‌ها و فروش بلیت نیز از فردای روز بهره برداری آغاز شود و مدتی پایانه معطل نباشد تا تعاونی‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.