ساختار کشاورزی اورگانیک “آلی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کشاورزی ارگانیک به معنی بازگشت به کشاورزی قبل نیست، بلکه ترکیب بهترین موارد روشهای قدیمی با بهترین موارد علم تازه می باشد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کشاورزی اورگانیک به معنای پیشی گرفتن از مصرف مواد شیمیایی در جیره غذایی مردم است . این سطح از کشاورزی ضوابط خاص خود را دارد که نوع برنامه ریزی هر کشور در حمایت از این سطح متفاوت است .

هدف از این نوع نظام کشاورزی زراعت و پرورش گیاهان زراعی در زمینی که خاک آن زنده و سالم باقی بماند. برای این منظور از ضایعات مواد آلی (ضایعات گیاهان زراعی، پسماند مزرعه و دام، ضایعات آبزیان) و سایر مواد بیولوژیکی همراه با میکروب های مفید (کودهای زیستی) برای آزاد سازی عناصر غذایی به محیط رویش گیاهان زراعی جهت پایداری تولید در محیط سالم و عاری از آلودگی استفاده می کنند.

اجزاء کشاورزی آلی را می توان به پنج گروه تقسیم کرد.

۱- کودهای سبز ۲ – تناوب زراعی ۳- کودهای آلی (کودهای حیوانی) ۴- آفتکش های زیستی ۵- کودهای زیستی

در تمام دنیا کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی بدون مصرف مواد شیمیایی مصنوعی تعریف می کنند و مردم بسیاری به تولید محصولات آلی و کشاورزی ارگانیک علاقمند می باشند. ماده شیمیایی مصنوعی ماده ساخته شده یا پردازش شیمیایی شده است. سنگ فسفات در کشاورزی ارگانیک قابل قبول است اما سوپر فسفات قابل قبول نمی باشد چون سوپر فسفات با حل کردن سنگ فسفات یک ماده شیمیایی مثل اسید سولفوریک بدست می آید.

کشاورزی ارگانیک به معنی بازگشت به کشاورزی قبل نیست، بلکه ترکیب بهترین موارد روشهای قدیمی با بهترین موارد علم تازه می باشد. کشاورزی آلی همانند سایر نظام های کشاورزی به سطح بالای مدیریت مخصوصا در مورد خاک و آفات نیاز دارد.

در تولید محصولات آلی عدم استفاده از هر ماده شیمیایی ممکن است مسیر زندگی را در جهت یک زندگی لذت بخش و سبک سلامت بهتر برای انسان سوق دهد.

مواد شیمیایی نظیر علفکش ها، حشره کش ها، قارچکش های و کودهای شیمیایی مانند سوپر فسفات و اوره در کشاورزی آلی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.