ساخت قاشق الکترونیکی هوشمند برای کاهش سرعت غذاخوردن

۲۹م دیماه ،

 

بسیاری از مردم غذا را با سرعت بسیار می‌خورند یا به عبارت دیگر چنگال یا قاشق حاوی غذا را با سرعت بسیار و به‌صورت پشت‌سرهم وارد دهان خود می‌کنند و به این ترتیب به اندام گوارشی خود فرصت هضم درست غذا را نمی‌دهند. این فرآیند سبب می‌شود با وجود اینکه معده پر شده است، شخص همچنان احساس گرسنگی کند و در نهایت پس از گذشت مدتی با افزایش وزن خود مواجه شود.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ اما شرکت HAPIlabs قاشق و چنگال الکترونیکی تازهی را با نام HAPIfork ساخته است که اگر شما با این قاشق و چنگال با سرعت بالا غذا بخورید، آن‌ها آغاز به لرزیدن می‌کنند و به شما اخطار می‌دهند که سرعت غذا خوردن خود را پایین بیاورید.
 
قاشق و چنگال هوشمند HAPIfork قادر است طول زمان بین جویدن‌های شما را محاسبه کند و دریابد که هربار چقدر طول می‌کشد تا شما را به‌طور کامل جویده و آن را ببلعید.
 
 
این قاشق – چنگال شامل یک ورودی USB می‌شود که پس از ذخیره تمام اطلاعات مربوط به نحوه غذاخوردن شما، آن‌ها را به رایانه منتقل می‌کند و با تحلیل رفتارهای غذایی شما روی ابزار ویژه HAPIfork نحوه تغذیه درست را آموزش می‌دهد. این برنامه همچنین رژیم غذایی شما را بررسی می‌کند و قادر است رژیم غذایی مناسب را برای شما درنظر بگیرد.
 
قاشق – چنگال الکترونیکی هوشمند قادر به محاسبه میزان کالری مصرف شده توسط بدن نیست بر این اساس اگر شما مواد بسیار شیرین یا غذای روزانه را مصرف کنید، نمی‌تواند میزان کالری وارد شده به بدن را به‌درستی تشخیص دهد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.