سالمندان برای تأمین ویتامین د از مکمل ها استفاده کنند

۴ مهر – ۰۴:۴۲:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

کمبود ویتامین د موجب پوکی استخوان می شود؛

بزرگنمایی:  

با افزایش سن از توانایی پوست برای ساختن ویتامین د کاسته می شود بنابراین افراد مسن از مکمل ها برای تامین مقادیر کافی ویتامین د استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، سرپرست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، با بیان این مطلب اظهار اشت:‌ ویتامین د برای جذب کلسیم در بدن ضروری است و بدون مقادیر کافی ویتامین د،‌ بدن قادر به جذب کلسیم از مواد غذایی نیست و کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان ها برداشت می کند که در نهایت منجر به پوکی استخوان می شود.
زهرا عبداللهی افزود:‌ ویتامین د از دو منبع تابش نور مستقیم آفتاب به پوست و در شیر غنی شده،‌ زرده تخم مرغ،‌ ماهی های آب شور و جگر نیز وجود دارد.
‌وی تصریح کرد: ورزش نیز برای سلامت استخوان ها مهم است و فعالیت بدنی منظم در دوران کودکی و نوجوانی به داشتن استخوان های سالم کمک می کند همچنین بهترین ورزش برای استخوان، ورزش های همراه با تحمل وزن مثل پیاده روی،‌ پرش و بالا رفتن از پله است.
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: کلسیم نیز برای عملکرد مناسب قلب،‌ عضلات،‌ اعصاب و انعقاد خون لازم است و مقدار ناکافی کلسیم نیز سبب پوکی استخوان می شود همچنین مصرف سیگار از جمله عواملی است که نقش آن در بروز پوکی استخوان ثابت شده است.
وی یادآور شد: افرادی که یک یا چند مورد از عوامل ایجاد کننده پوکی استخوان را دارند، زنان بالای ۶۵ سال و مردان بالای ۷۰سال،‌ زنانی که دچار یائسگی زودرس شده اند، افرادی با سابقه خانوادگی بیماری پوکی استخوان و همچنین افرادی که در اثر ضربه خفیف دچار شکستگی شده اند، بهتر است درباره این بیماری با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۵۱۶۴۲۴۸۱۵۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.