سونامی قیمت مسکن در سال ۹۸ در کشور ایجاد میشود

این روزها انتظار کاهش قیمت مسکن در بازار ایران ایجاد شده است در حالی که کارشناسان بازار مسکن پیش بینی می کنند که اواسط سال ۹۸ سونامی قیمت مسکن در کشور ایجاد شود. با این حال بسیاری از شهروندان و حتی کارشناسان خوش بین اقتصادی به انتظار کاهش قیمت مسکن و گذر از بحران رشد ناگهانی قیمت ها نشسته اند.

سونامی قیمت مسکن

دکتر احمدی به در مورد سونامی قیمت مسکن در سال ۹۸ حبرنگار ممتازنیوز گفت: فرصت بسیار محدود است . نباید صورت مساله سونامی مسکن را پاک کرد و یا ضعیف در نظر گرفت. دولت باید این بحران را جدی بگیرد اگر از مهار این بحران غفلت کند دیگر نمی توان گفت چه وضعیت اسفناکی در انتظار جامعه است که عواقب آن تنها مربوط به بخش مسکن نیست.

بخش مسکن باید به شیوه مدیریت اجرایی تخصصی در اقتصاد توجه کرد و برنامه درازمدت در یک بازه زمانی مشخص تعیین کرد که با روی کار امدن هر دولتی به یکباره برنامه های قبلی برهم نریزد تا در نهایت امروز در آستانه بحرانی قرار بگیریم که با عواقب اجتماعی نیز همراه شود.

متاسفانه آثار این بحران که پیش بینی شده بود در سال ۹۸ در بخش مسکن رخ خواهد داد بقدری سنگین است که چالش های آن بسیار سهمگین تر از مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که تاکنون مواجه شده ایم. پس لازم است دولت کلی نگری در بخش مسکن را کنار بگذارد و برنامه تخصصی و اجرایی وارد میدان شود جز این به بن بست در بخش مسکن برخورد می کنیم که راه فراری ندارد.

سونامی قیمت مسکن

متاسفانه تا اینجا که رییس جمهور منتخب و بعضی اطرافیان ایشان از مدیریت بخش مسکن سخن گفته اند برنامه عملی تاکنون دیده نشده است. امیدواریم دولت  این اخطارها را جدی تلقی کند و بداند معنا و مفهومی بحرانی که کارشناسان مسکن در آینده نزدیک از ان سخن می گویند چیست و چه خطری در کمین جامعه قرار دارد.

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. ب غ:

    اگرملک نداشتی بازهم چنین محکم می گفتی البته چندسال هیچ کس مسکن نمیخریدندالان به دوسه برابر قیمت برای خریدصف بستندخلایق هرچه لایق چوپانی خوابش بردبعدازبیداری دیدتمام گله ها مرده اندداستان ازاین بودیک گوسفندازپرتگاه پایین افتاده بقیه دنبال روانها پشت سرهم خودرا به پایین پرت کرده همه کشته شدندجزاندکی که به روی دیگرگوسفندان افتادندخریداران بعدازخریدتوان پرداخت وام نداشته آگهی فروش ثبت میکنندامادیگه کسی نخاهدخریدچون همه به فکرخوردخوراک خودشانندومخارج زندگیشان نه دلال بازی و تازه دلالان وبنگاهها قیمتها رابه حدنصاب رساندندوخریداری به قیمتی جهشی آنهاپیدانخاهدشداگرهم گوسفندی پیدا بشه به پول خودبعدازپنج سآل خواهدرسید

  2. فرهاد:

    چقدر دقیق پیش بینی کردین!

  3. غتن:

    ملتی که انتظار دارد بدون زحمت یک شبه همه جیز بدست آورد چنین تورمی را عمدا برخود تحمیل می کند غافل از اینکه آینده فرزندان خود را نابود می کند دزدان و غارتگران از همین ملت هستند و در همین کشور زندگی می کنند

  4. زنگنه:

    از موقعی که عقل رس شدم ملک در سراسر دنیا افزایش داشته ما هم جز ای دنیا هستیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.