سال آینده پایه اول راهنمایی نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال آینده، پایه اول راهنمایی نداریم.

فارس: عبدالامیر عرفی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره طرح سئوال برتر ادبیات در شیراز اظهار داشت: باید برای دانش‌آموزانی که اکنون در پایه اول راهنمایی مشغول به تحصیل هستند، چاره‌اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: تعداد اندکی که در این پایه نمره قبولی کسب نمی‌کنند، به صورت مشروط اجازه دارند به پایه دوم بروند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش افزود: اگر دانش‌آموزان در درس‌هایی که در پایه اول نمره نیاورده‌اند، در پایه دوم  قبول شوند، نمره قبولی آن را نیز به حساب همان درس در پایه اول ثبت می‌کنند.

عرفی در ادامه بیان کرد: در صورت نمره نیاوردن آن درس در پایه دوم، دو حالت در قانون دیده شده است، نخست اینکه به پایه اول برمی‌گردند، و یا در مدارس بزرگسالان آن درس را می‌گذرانند.

وی همچنین ارزشیابی دوره متوسطه اول یا همان راهنمایی را ترکیبی بیان کرد و گفت: این روش ارزشیابی هم فرآیندمدار و هم نتیجه‌مدار است که هر کدام ۱۰ نمره دارد.

عرفی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر نخستین اتفاقی که می‌افتد، استقرار پایه ششم است.

وی افزود: کارشناسان خبره در کارگروه ویژه، محتوا و کتب جدید این پایه از نظر کیفیت و محتوا را مورد بررسی قرار داده‌اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: کتاب‌های پایه ششم، از نظر محتوا در دو بخش پیش‌بینی شده‌اند، بخشی تکمیل کننده مواد آموزشی دوره ابتدایی و بخشی دیگر مقدمه ورود به دوره متوسطه هستند.

عرفی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، بازنگری و بازتعریف شیوه ارزشیابی در دوره ابتدایی است.

وی افزود: در حال حاضر ارزشیابی توصیفی برای دوره ابتدایی اعمال می‌شود که در حال بررسی هستیم تا آن را هماهنگ و منطقه‌ای از پایه پنجم ابتدایی به پایه ششم ببریم و به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.