سال گذشته کمیته امداد بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا ، حسن انواری افزود:‌ به همین مناسبت در شورای عالی اشتغال کمیته امداد به عنوان نهاد برتر معرفی شد و به این نهاد به عنوان رتبه اول لوح تقدیر و سپاسگذاری اهداء‌ شد که جزو افتخارات نظام است.

وی اظهارداشت:‌در سال گذشته ۱۵۰۰میلیارد تومان از تسهیلات بانکی قرار شد استفاده کنیم که ۷۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال خانگی و ۷۵۰ میلیارد تومان دیگر برای خود اشتغالی در نظر گرفته شد.

انواری افزود:‌ امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در دستورکار داریم و بشرط اینکه اعتبارات آن تعیین شود و تاکنون برای ۳۰۰ هزار فرصت شغلی با بانک مرکزی صحبت شده است .

‌ وی گفت: برای نیمه اول سال ۹۱تا مهرماه با بانک مرکزی رایزنی کرده ایم که با پرداخت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان موافقت شده است که در حال رایزنی با استان ها برای تعیین سهمیه آن ها هستیم .

سرپرست کمیته امداد افزود: بودجه ما در مجموع ۱۹درصد افزایش داشته است که مجموع اعتبارات ما به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی رویکرد کمیته امداد را توانمند سازی خانواده های تحت پوشش عنوان کرد وگفت:‌

استعداد سنجی و شکوفا کردن استعدادهای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و خود اشتغالی سرلوحه این نهاد می باشد .

انواری در مساله درمان مددجویان کمیته امداد امام خمنی (ره ) اظهارداشت:‌ بیمه اجتماعی روستایی برای ۳۵۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد تدارک دیده شده که از بیمه روستایی برخوردار شوند.

وی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)

با شعار ولایت ، ایثار ، امید و تلاش به ویژه در بخش اردوها که از امشب آغاز می شود را شامل ۱۸اردوگاه برای ۵۰هزار دانش آموز از خانواده تحت پوشش کمیته امداد ذکر کرد.

انواری افزود:‌بخش مهارت آموزی سهم عمده در این اردوگاه ها دارد و به عنوان ایستگاه های توانمند سازی برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود و همچنین ۱۰۰کانون فرهنگی دائم در تابستان ۹۱ پذیرای ۳۰هزار دانش آموز در سراسر کشور می باشد.

سرپرست کمیته امداد هزینه برگزاری این اردوگاه ها را برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و ۳۰۰هزارتومان ذکر کرد و گفت :‌ در مجموع ۵ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قبلا دانش آموزان ممتاز به این اردوگاه ها دعوت می شدند ولی امسال دانش آموزان ضعیف هم به این اردوگاه ها دعوت می شوند .

در پایان مراسم افتتاحیه سی امین دوره اردوهای دانش آموزی سراسری و منطقه ای کمیته امداد امام خمینی (ره ) که در سوهانک ،مجتمع ولایت کمیته امداد برگزاری شد ، دانش آموزان تحت پوشش این نهاد که در ورزش مقام کشوری کسب کرده بودند ، لوح تقدیر خود را از دست محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان دریافت کردند.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۷۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.