ساماندهی امور فرهنگی در میادین ورزشی در دستور کار قرار دارد

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۰۵:۳۲:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح ایجاد نظام ساماندهی مجموعه های ورزشی با در نظر گرفتن۵ عنصر زمان، مکان، تماشاچیان، ورزشکاران و منابع سمعی و بصری در دستور کار این معاونت قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید باقر پیشنمازی افزود: ساماندهی خرید بلیط ورزشگاه ها و تعریف هویت هواداران نیز از دیگر مواردی است که در فاز مطالعاتی این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: پس از طی مراحل کارشناسی، طرح مذکور برای پیاده سازی به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
پیشنمازی در خصوص برنامه های تربیتی این معاونت در حوزه ورزش کشور، عنوان کرد: در این زمینه، متون آموزشی برای مربیان ورزش با رویکرد تربیتی در کنار متون فنی و تخصصی ورزشی تدوین شده تا از این طریق، راهبردهای اثرگزاری فرهنگی و معنوی به وسیله مربی به ورزشکار انتقال داده شود.
وی با اشاره به تعدد مشاهده رفتار مثبت و اخلاق مدار از سوی ورزشکاران در میادین ورزشی، اظهار داشت: بارها این افراد به خاطر رفتار شایسته خود مورد تشویق قرار گرفتند، اما همچنان می بایست از طریق فرآیند مربیگری و آموزش های فنی تخصصی و فرهنگی، برای رسیدن به شرایط مطلوب‌تر تلاش کنیم.
معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فضاهای ورزشی به مانند سایر اماکن، دارای یکسری نقاط آسیب‌زا و یکسری ظرفیت های ممتاز است و بهینه سازی شرایط این محیط ها، نیز مستلزم صرف زمان است.
پیشنمازی افزود: برنامه‌ریزی هایی برای ورزشکاران تازه وارد به حوزه حرفه ای ورزش انجام شده تا قبل از کسب شهرت و ثروت، موارد فرهنگی را از طریق مربیان فراگیرند.
وی با بیان اینکه آسیب های وارد شده به بدنه ورزش رضایت بخش نیست، اعلام کرد: اختیاراتی که از طریق آیین‌نامه‌ها، ضوابط و قوانین به فدراسیون ها تفویض شده و کمیته های فرهنگی موجود در آن ها، می تواند از وقوع برخی رویدادهای نامطلوب ورزشی پیشگیری کند.
پیشنمازی با اشاره به جشنواره فرهنگی خاطرات، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره دسترسی به خاطرات وتجربیات عملی جامعه ورزش و جوانان اعم از قهرمانان، ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان و نخبگان جوان است.
وی افزود: در نظر است خاطرات برگزیده به صورت یک کتاب تدوین شود که این امر جز ظرفیت آموزش های غیرمستقیم فرهنگی برای جامعه ورزشی به شمار می آید و به منظور مستندسازی و تولید فیلم های سینمایی، می تواند مفید باشد.
معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان در خصوص اجرای طرح جامع خانواده پایدار در خراسان رضوی، گفت: این طرح با مشارکت فعال استانداری خراسان رضوی دستاورد خوبی برای این استان محسوب می شود و در حال بررسی هستیم تا در صورت امکان اجرای این برنامه به دیگر استان ها تسری یابد.
پیشنمازی با اشاره به رشد آمار طلاق در کشور و برنامه های در نظر گرفته شده از سوی این معاونت، اظهار داشت: سال گذشته طرح ساماندهی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همراه با تنظیم پیش نویس آئین نامه ماده ۴۳ قانون برنامه پنجم توسعه به منظور صدور مجوز برای مراکز مشاوره، تهیه شد و تاکنون برای اجرایی شدن این آئین نامه چندین جلسه کارشناسی تشکیل شده است.
وی افزود: با همکاری دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در این وزارت، طرح یاد شده اجرا و پس از احراز صلاحیت به متقاضیان تاسیس این مراکز، مجوز ارایه خواهد شد.
پیشنمازی خدمات قابل ارایه در این مراکز را شامل مشاوره ازدواج، کلاس های آموزشی برای افراد در آستانه ازدواج و برنامه هایی در خصوص پیشگیری از طلاق عنوان کرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با تصویب دولت، این آئین نامه به استان ها ابلاغ خواهد شد تا متقاضیان تاسیس مراکز مشاوره، با مراجعه به ادارات کل ورزش و جوانان در استان ها و تکمیل فرم های مربوطه، صلاحیت تاسیس این مراکز ارایه شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۷۳۲۱۸۸۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.