ساماندهی سیستم های جامع اطلاعاتی رشد صنعت پتروشیمی را شتاب می بخشد

یکشنبه ۲۸ خرداد – ۱۲:۵۸:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

بیات در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند کسب و کار؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند کسب و کار گفت: اطلاعات پراکنده و ساماندهی نشده، امکان تصمیم گیری و هدایت مطلوب یک مجموعه را از بین می برد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امروز مجموعه ای از اطلاعات در دسترس بخش های مختلف است افزود: کوچک ترین بنگاه های اقتصادی هم متناسب با تحولات امروز اطلاعات متنوع و جدیدی دارند که باید ساماندهی شوند تا بتوانند تصمیم گیری  صحیح انجام دهند.
عبدالحسین بیات ابزار مدیران برای تصمیم گیری صحیح و سریع را دسترسی به اطلاعات سازمان دهی شده دانست و افزود: امروز به دلیل این که دو مسئولیت سنگین پیش بردن سازمان حاکمیتی و مشاوره دادن با بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی برعهده ماست نیاز به ساماندهی دقیق و سریع اطلاعات داریم.
معاون وزیر نفت اهمیت این سامانه را استفاده از اطلاعات مربوط به گذشته دانست و افزود: ما باید بتوانیم از اتفاقاتی که در گذشته روی داده است برای تصمیمات آینده استفاده کنیم.
وی مزیت دیگر وجود سامانه های جامع اطلاعاتی را تسریع در تصمیم گیری ذکر کرد و افزود: بسیاری از سازندگان، مشاوران و پیمانکاران توانمند در کشور وجود دارند که صنایع مختلف از حضور آنها  مطلع نیستند و درصورتی که بدانند این توانمندی ها در کشور وجود دارد معطوف به استفاده از تجهیزات خارجی نمی شوند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با وجود سامانه های اطلاعاتی لازم در زمانی که ما نیاز به خدمات یا تجهیزات داریم می توانیم با جستجو در سامانه متوجه شویم چه توانمندی در کدام بخش کشور وجود دارد و به این ترتیب به جای رجوع به خارجی ها از همه ظرفیت و توانمندی داخلی استفاده خواهیم کرد.
وی با ابراز خوشحالی از فعالیت برای راه اندازی این سامانه در وزارت نفت افزود: به این ترتیب خرید خدمات و تجهیزات خارجی به آخرین گزینه مدیران صنعت نفت تبدیل خواهد شد.
وی اهمیت دیگر سیستم های جامع اطلاعاتی را نقش موثر آنها در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان تصمیم گیری دانست و افزود: ما اطلاعات مختلفی در زمینه طرح ها، تولید، مالی و منابع انسانی و … داریم که باید در این سامانه متمرکز و برای استفاده مدیران جمع بندی شود.
بیات تعریف شاخص های همه جانبه نگر در این سامانه را از دیگر موارد مهم مورد توجه دانست و افزود: در این شاخص ها باید فرصت ها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف در کنار هم دیده شود.
وی با بیان این که همانطور که کمبود اطلاعات مشکل ساز است، وجود اطلاعات اضافی هم می تواند مشکل ساز شود، افزود: لازم است در دسترسی افراد مختلف به سامانه موارد مختلف دیده شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نکته مهم دیگر در زمینه مدیریت این سامانه را پیشرو بودن این سامانه دانست و افزود: این سامانه باید جلوتر یا حداقل همزمان با سرعت تحولات حرکت کند تا بتوان از اطلاعات آن به بهترین نحو استفاده کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۷۱۲۵۸۱۱۷۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.