سایپا به دلیل کاهش کیفیت اخطار گرفت

یکشنبه ، ۱۶ مهر ، ۱۴:۱۳

فرستادن به ایمیل چاپ
30659667-1890473

رانه نیوز: سایپا هفته گذشته به دلیل کاهش کیفیت محصولاتش اخطار گرفت.

به گزارش رانه نیوز، نظام الدین برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بازرسی های سازمان استاندارد به طور مداوم در حال انجام است و هفته گذشته در این خصوص با مدیر عامل شرکت خودروسازی سایپا صحبت و تذکرات لازم به این شرکت داده شد.

به گفته وی سایپا اعلام کرده که با قیمت فعلی متضرر می شود اما به هیچ عنوان در مورد رعایت استانداردها کوتاه نمی آئیم و اجازه کاهش کیفیت را نمی دهیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای ۵۱ گانه خودرویی از سوی خودروسازان عنوان کرد: افزایش قیمت ها روی کمیت محصولات تولیدی تاثیر گذاشته است، اما بحث قیمت گذاری مربوط به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مسائل ناشی از آن ربطی به این سازمان ندارد.

* فرصت مجدد برای نصب ایربگ(کیسه هوا) نداده ایم

برزگری در خصوص زمان نصب ایربگ بر روی خودروهای تولید داخل نیز یادآور شد: در حال حاضر اکثر خودروهای تولید داخل مجهز به ایربگ هستند که در این میان ایران خودرو مدعی است که نصب ایربگ را به طور کامل بر روی محصولات خود انجام می دهد البته قرار است تا کلیه خودروهای تولیدی این شرکت به دو ایربگ مجهز شوند.

وی در خصوص اینکه آیا مهلتی برای نصب ایربگ به سایپا داده شده است گفت: فرصت مجددی به سایپا برای نصب ایربگ داده نشده است

به گفته برزگری، طراحی پراید از ابتدا برای نصب ایربگ مشکل داشت که از دو سال پیش کار طراحی مدل با ایربگ این نوع خودرو بر روی خانواده X100 انجام شد.

وی یادآور شد: سایپا برای عملیاتی کردن نصب ایربگ بر روی محصولات خود تا ابتدای مهر ماه جاری از شورای عالی استاندارد زمان گرفته بود که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی شود.

رئیس سازمان استاندارد افزود: البته هم اکنون نصب ایربگ بر روی بخشی از خودروهای این شرکت انجام می شود که ایربگ باید بر روی تمام خودروها نصب شود.

*ارتقای کیفیت خودروهای داخلی انجام شده است

برزگری در مورد نتایج ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بیان کرد: این امر قانونی بود که نه تنها در مورد خودرو بلکه در خصوص کلیه محصولات داخلی پیگیری و اجرا شد.

وی ادامه داد: در خودرو نصب ترمز ABS و ایربگ اجباری شد و خودروهای داخلی از لحاظ بدنه و تجهیزات تقویت شده و موفق به گذراندن تست تصادف شدند.


اخبار خودروی ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.