سبقت بن‌افلک از ۴ رقیب قدرتمند

۱۷ام بهمن ،

شصت‌وپنجمین سال اهداء جوایز اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا برگزار شد

بن افلک، کارگردان و بازیگر ۴۰ ساله سینما که بخاطر فیلم سینمایی ˝آرگو˝ به تازگی از انجمن تهیه‌کنندگان فیلم و اتحادیه بازیگران فیلم آمریکا دو جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین گروه بازیگران را دریافت کرده، شب قبل باز هم جایزه بهترین کارگردان را اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا دریافت کرد.

به گزارش هنرآنلاین، شصت‌وپنجمین سال اهداء جوایز اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا با اجرای کلسی گرامر، کمدین معروف در تالار بزرگ ری‌دالبی هالیوود برگزار شد.

بنابر این گزارش، اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا امسال جایزه بهترین کارگردان را در حالی به بن‌افلک برای فیلم آرگو اعطاء کرد که کاترین بیگلو برای فیلم “سی دقیقه پس از نیمه شب”، تام هوپر برای فیلم “بینوایان”، آنگ لی برای فیلم “زندگی پی” و استیون اسپیلبرگ برای فیلم “لینکلن” دیگر نامزدهای دریافت این بخش بودند.

اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا در حالی جایزه بهترین کارگردانی را به بن‌افلک داد که کارگردان‌هایی که هر یک پیش از این از برندگان جوایز اتحادیه کارگردان‌های سینما بودند پس از آن توانستند جایزه اسکار را نیز بدست بیاورند و بن‌افلک علیرغم توجهی که از طرف همکاران سینمایی‌اش در به دست آوردن جایزه بهترین کارگردان اتحادیه کارگردان‌های سینما داشته، نمی‌تواند در این رده‌بندی جایی داشته باشد چراکه نامش بین نامزدهای دریافت جایزه اسکار نیست.

به نوشته بی.بی.سی، بن‌افلک ۴۰ ساله که پیش از “آرگو” فیلم‌های “گان بیبی گان” و “شهر” در مقام کارگردان جلوی دوربین برده، هنگام دریافت جایزه‌اش از دست میشل هازاناویسیوس، کارگردان فیلم صامت “آرتیست” خطاب به حاضران گفت: “من فکر نمی‌کنم با دریافت این جایزه تبدیل به یک کارگردان واقعی شده باشم اما می‌دانم که از این به بعد در این راه می‌توانم قدم‌های جدی‌تری بردارم.”

استیون اسپیلبرگ، کارگردان شناخته شده سینما که تاکنون ۱۱ بار برای دریافت جایزه اتحادیه کارگردان‌های سینما نامزد این جوایز بوده و تاکنون سه بار این جایزه را به دست آورده، امسال یکی از دریافت‌کنندگان مدال افتخار اتحادیه کارگردان‌های سینما بود.

اسپیلبرگ در یک سخنرانی کوتاه به جمعیت حاضر که مدت‌ها ایستاده برای او کف می‌زدند، گفت: “این یک سال مهم برای حضور فیلم‌های خوب در سینما بوده، اما باید اعتراف کنم که در لحظاتی در روزهای قبل آرزو داشتم که چنین نبود.”

بر اساس این گزارش، در شصت‌وپنجمین سال اهداء جوایز اتحادیه کارگردان‌های سینمای آمریکا، ملیک بندیول بخاطر ساخت فیلم مستند “به دنبال مرد شکری” جایزه اول بهترین کارگردانی فیلم‌های مستند را دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی یک فیلم تبلیغاتی کوتاه به الحاندرو گانزالس ایناریتو، کارگردان مطرح و خالق فیلم‌های “بابل” و “۲۱ گرم” اعطاء شد.

در بخش فیلم‌های تلویزیونی، سریال هفتگی “تغییر در بازی” به کارگردانی جی‌ روچ، جایزه بهترین مجموعه کوتاه اتحادیه کارگردان‌های آمریکا را از آن خود ساخت و دو جایزه بهترین مجموعه درام و کمدی تلویزیونی نیز به دو سریال “شکستن بد” به کارگردانی رایان جانسن و “دختران” برای اولین فیلم این سریال به کارگردانی لیندا دانهام تعلق گرفت.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی برنامه‌های تلویزیونی ویژه کودکان نیز به پل هوئن بخاطر کارگردانی شوی تلویزیونی “بگذار بدرخشد” محصول شبکه تلویزیونی دیزنی اهداء شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.