سرتیپ رادان:کاهش ۴۸ درصدی جرایم زورگیری در تهران

۴ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ رادان در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مسئولان ناجا با مردم در جمع خبرنگاران افزود: نتیجه برخورد اولیه با اراذل و اوباش این بود که بیش از ۹۰ درصد اراذل و اوباش پس از تعیین و تحمل مجازات و کیفر، رفتار قبل خود را کنار گذاشتند.

وی گفت: اکنون اشخاص باقیمانده، بر اساس درجه بندی که از اراذل و اوباش شده است، کسانی می باشند که از درجه سه به دو و یا از دو به یک رسیدند که البته خدمت آنها هم خواهیم رسید.

سردار رادان افزود: در خصوص سارقان به عنف نیز از زمان اعلام برخورد قاطعانه دستگاه قضایی تاکنون، شاهد کاهش ۴۸ درصدی جرایم زورگیری در تهران هستیم. 

وی با بیان اینکه محاکمه زورگیرها تا چند روز دیگر به پایان می رسد ، گفت: با برخوردی که تا چند روز آینده انجام خواهد شد، شاهد کاهش بیشتر این گونه جرایم خواهیم بود.

سردار رادان افزود: فکر می کنیم مردم در موضوع سارقان به عنف همچون موضوع اراذل و اوباش احساس امنیت مناسبی خواهند داشت.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بازداشتگاهها ، حتما باید در چارچوب مقررات سازمان زندانها باشد.
سردار سرتیپ رادان در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم مسئولان ناجا با مردم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از چندی قبل در نیروی انتظامی ستادی در خصوص حقوق شهروندی در بازداشتگاهها راه اندازی شده است، افزود: در این زمینه، دستورالعمل هایی تدوین و استانداردسازی بازداشتگاهها مشخص و ابلاغ شده است.
وی گفت: هم اکنون، همه بازداشتگاه های نیروی انتظامی، تحت نظارت سازمان زندانها است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه همه بازداشتگاهها باید به دوربین مجهز باشند تا رصد آن در اختیار افسر نگهبان و رئیس مافوقش برای کنترل بیشتر اوضاع باشد، افزود: هم اکنون، بازداشتگاهی نداریم که به دوربین مجهز نباشد.
سردار رادان در خصوص کشف بمب های کنترلی ساعتی و اینکه آیا هویت فرد بازداشت شده مشخص است، گفت: به وقت آن ، اطلاعات بیشتر مربوط به این خبر اعلام خواهد شد، زیرا اگر هم اکنون جزئیات آن اعلام شود، سرنخ های پلیس از بین می رود.
وی افزود: خوشحالیم که در این خصوص قبل از ورود و در نقطه صفر مرزی با آن برخورد شد و این نشان می دهد که روز به روز سیطره پلیس و نیروی انتظامی در مرزها افزایش می یابد.
سردار رادان بر ضرورت ساماندهی همکاری با رسانه ها تاکید کرد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در نیروی انتظامی از تعامل بین پلیس و رسانه ها کمال استفاده را خواهیم کرد، زیرا تعریف ما از رسانه ها این است که آنها می توانند صدای ما را به طیف وسیع تری از جامعه برسانند.
  کاهش ۸۰۰ نفری کشته های حوادث رانندگی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای سال تاکنون، بر اساس آمار پزشکی قانونی، تعداد کشته های تصادفات در مقایسه با پارسال ۸۰۰ نفر کاهش داشته است .
 سردار سرتیپ رادان در حاشیه ارتباط مستقیم مسئولان ناجا با مردم در جمع خبرنگاران افزود: در هشت ماه امسال، تعداد کشته های تصادفات، شش درصد کاهش داشته است.
وی گفت: پارسال نیز سال خوبی بود زیرا رکورد کاهش سه هزار نفری تعداد تلفات تصادفات را داشتیم.
سردار رادان افزود: ۱۹ هزار کشته در تلفات رانندگی در شأن مردم نیست و باید آن را به استاندارد قابل قبولی برسانیم.
وی گفت: باید با همکاری مردم ، اعمال قانون و آگاه سازی این تلفات کاهش یابد.
جاشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: کنترل ناوگان مسافربری را در اولویت برنامه های خود داریم تا با استفاده از جی پی اس ها و کارت هایی که می تواند هوشمندانه به پلیس در کشف تخلفات رانندگی کمک کند این ناوگان را کنترل کنیم.
سردار رادان گفت: در ناوگان باری هم، اولویت با مسیرهای دور و طولانی است و پس از آن، کنترل خودروهای بار عمومی با مسافت های نزدیک تر در اولویت قرار دارد.
در جلسه ارتباط مستقیم مسئولان ناجا با مردم، پیگیری بعضی پرونده ها ، درخواست برای رسیدگی به مشکلات محلی و مباحث مختلف انتظامی و راهنمایی و رانندگی بررسی شد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.